دادستان تهران خبر داد

فردا تکلیف بازداشتی‌های 13 آبان تعیین می‌شود

یزدفردا- تعدادی از بازداشت‌شدگان اغتشاشات روز چهارشنبه آزاد شدند و مابقی آنها به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه تعداد بازداشت‌شدگان روز 13آبان هنوز مشخص نیست، گفت: تعدادی از بازداشت‌شدگان اغتشاشات روز چهارشنبه آزاد شدند و مابقی آنها به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

دکتر عباس جعفری دولت‌آبادی با اعلام این خبر به مهر افزود: تعداد دقیق افرادی که آزاد شده‌اند را متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم با بیان اینکه باید جمع‌بندی‌های از تعداد دستگیرشدگان در بخش‌های مختلف داشته باشیم گفت: جمع‌بندی نهایی تعداد دستگیرشدگان تجمع‌های غیرقانونی13آبان شنبه اعلام می‌شود.

سردار عزیزالله رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این افراد در میدان هفت تیر، خیابان‌های کریم خان و مطهری و برخی از خیابان‌های آن محدوده دستگیر شده‌اند.

وی بیان کرد حدود 3 هزار و 500 نفر به صورت پراکنده در محدوده‌های فوق حاضر شدند و قصد ایجاد تجمع‌های غیرقانونی را داشتند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: افراد زیادی در این محل‌ها حاضر نشده بودند و اگر هم در جایی تجمعی صورت گرفته به دلیل آمادگی پلیس امکان اقدامی داده نشد و در همان مراحل اولیه با هسته‌های آنها برخورد شده است.

مسئولان نیروی انتظامی امسال علاوه بر اظهارنظرهایی که در سال‌های پیش هم مبنی بر آماده بودن پلیس برای برقراری نظم و آرامش می‌کردند، اعلام کرده‌اند که با افرادی که خارج از عرف این مراسم شعار بدهند، برخورد می‌کند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در رابطه با احتمال تجمع برخی افراد در روز 13 آبان اظهار کرد: ما بارها گفته‌ایم هر تجمع قانونی قطعاً چتر امنیتی پلیس را به دنبال خواهد داشت و از هر اقدام قانونی حمایت می‌کنیم. اما در مقابل از اقدامات غیرقانونی به ویژه به قصد ایجاد تنش، جلوگیری و برابر قانون برخورد می‌شود.

هفته پیش، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در رابطه با احتمال تجمع برخی افراد در روز 13 آبان اظهار کرد که «ما بارها گفته‌ایم هر تجمع قانونی قطعاً چتر امنیتی پلیس را به دنبال خواهد داشت و از هر اقدام قانونی حمایت می‌کنیم. اما در مقابل از اقدامات غیرقانونی به ویژه به قصد ایجاد تنش، جلوگیری و برابر قانون برخورد می‌شود.»

دادستان عمومی و انقلاب درباره دادگاه بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات هم اظهار کرد: 16 آبان دادگاه علی تاجرنیا، ‌سعید شریعتی و ابراهیم امینی به صورت جداگانه برگزار می‌شود. همچنین روز یکشنبه 17 آبان نیز اولین جلسه محاکمه احمد زیدآبادی برگزار خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: در ادامه دادگاه زیدآبادی، جلسه محاکمه بهزاد نبوی نیز برگزار می‌شود و روز دوشنبه 18 آبان اولین جلسه محاکمه محمد عطریانفر برگزار می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به آزادی تعدادی از متهمان حوادث انتخابات از جمله محمد قوچانی و سعید حجاریان گفت: دادگاه این افراد پس از متهمان زندانی برگزار می‌شود و هم‌اکنون اولویت ما متهمان داخل زندان و رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت آنها است.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا