گزارش و گزارش تصویری : دکتر جهرمی  در جمع مدیران صنعت  یزد:

بانک شرق به مرکزیت استان یزد تاسیس می‌شود

یزدفردا :میرجلیلی خبرنگاریزدفردا "مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: به زودی بانک شرق به مرکزیت استان یزد با مشارکت استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان تاسیس می‌شود. به گزارش بینا، سید محمد جهرمی در جمع فعالان صنعت و معدن استان یزد، افزایش رونق اقتصادی، توسعه صنعت و معدن و خدمت به صاحبان صنایع و مردم را از اهداف تاسیس این بانک عنوان کرد. وی گفت: به زودی پذیره‌نویسی این بانک آغاز و مشارکت همه صنعتگران متعهد و فعال مناطق مختلف به خصوص استان یزد را طلب می‌نماید.



مدیرعامل بانک صادرات ایران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حرف اول را در موضوع اقتصاد طبق چشم‌انداز بیست ساله کشور بزنیم باید سه هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید داشته باشیم.
جهرمی ادامه داد: این امر تنها در سایه همکاری همه فعالان صنعت و معدن و عموم سرمایه‌گذاران و مردم محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون۵۳ درصد اعتبارات بانک‌ها فقط در تهران هزینه و به مصرف می‌رسد، تصریح کرد: این مبلغ شامل ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از۲۴۰هزار میلیارد تومان وام و سایر تسهیلات این بانک‌ها می‌باشد و این وضعیت گویای این است که تهران روز به روز بزرگ‌تر و سایر مناطق کشور هم کوچک‌تر می‌شوند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران خاطرنشان کرد: این وضعیت نه تنها به نفع اقتصاد کشور نیست، بلکه همه به خصوص بانک‌ها از آن متضرر می‌شوند.
به گفته جهرمی، تولید ثروت باید در همه مناطق کشور اتفاق بیفتد و محدود به یک منطقه خاص نشود.

عکس:مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا