برگزیدگان نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس یزد، معرفی شدند


نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس یزد، با معرفی نفرات و وبلاگ های برتر در سالن همایش دانشگاه پیام نور این استان به کار خود پایان داد.

مديركل حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس استان يزد در اين مراسم گفت :اين جشنواره براي نخستين بار در استان يزد و حتي كشور برگزار شد كه در فضاي مجازي منحصر به فرد است .

سرهنگ علي هژبري افزود :دفاع مقدس نشان داد كه مي شود در پرتو اسلام در جهان درخشيد و غيرتمندانه زندگي كرد .

وي ادامه داد :در حال حاضر قريب به 800 كانال ماهواره برفراز كشور ما فرهنگ بي هويتي را ترويج مي دهند و ما بايد با استفاده از ابزار دشمنان كه باعث ضلالت مي شود بتوانيم مردم را هدايت كنيم .

در ادامه مشاور استاندار و مسئول روابط عمومي استانداري يزد به عنوان نماينده استاندار پيام وي را قرائت نمود .

استاندار يزد در پيامش كه توسط سيد عبدالمجيد قائم محمدي قرائت شد، آورده است :دفاع مقدس نقطه درخشاني در تاريخ سلحشوري ،رادمردي و فداكاري ملت رشيد و سرافزار ايران اسلامي است كه در آن مردمي الهي با اطاعت محض از ولي امر مسلمين و براي كسب رضايت پير فرزانه جماراني كه در واقع رضايت امام زمان عج , رضايت نبي مكرم اسلام و در يك جمله رضايت ذات اقدس احديت است ،خالصانه جان خويش را بركف نهاده و سعادت ابدي را براي خود ارمغان آورده است .

محمدرضا فلاح زاده در ادامه پيام آورده است :بي ترديد برگزاري اولين جشنواره استاني وبلاگ نويسي دفاع مقدس گامي ارزنده و ارزشمند در جهت نشر فرهنگ اصيل جهاد و فداكاري در فضاي مجازي تلقي مي شود .

حامد صدیقی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس یزد در مراسم اختتامیه این جشنواره، گفت: تولید محتوا در فضای مجازی و ترویج ارزش های دفاع مقدس با رویکرد بومی از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس است.

وی افزود: فراخوان این جشنواره از ابتدای مهر توزیع شد و در نهایت 300 وبلاگ در این جشنواره نام نویسی کردند.

صدیقی با بیان اینکه بیش از 200 وبلاگ در این جشنواره بومی شرکت کرده اند، خاطرنشان کرد: دارا بودن سایت اختصاصی جشنواره و ثبت نام و داوری الکترونیکی از نقاط قوت این جشنواره بود.

احمد همایونی، سرپرست بانک انصار یزد نیز به عنوان یکی از پشتیبانان برگزاری جشنواره در این مراسم، گفت: بانک انصار امروز بیش از هفت میلیون مشتری دارد که از این تعداد 180 هزار نفر آن متعلق به یزد است.

وی با بیان اینکه تمامی شعبه های این بانک به خودپرداز مجهز هستند، تاکید کرد: امروز بیش از 15 میلیون کارت بانکی در انصار صادر شده است و مشتریان می توانند از تمام شعبه های آن پول دریافت کنند.

سید مصطفی سجادی، مدیر بازرسی گروه پیشگامان کویر یزد نیز به عنوان دیگر پشتیبان این جشنواره، گفت: برگزاری این جشنواره ادای دین به دوران دفاع مقدس است و گروه پیشگامان خود را وامدار دوران دفاع مقدس و ارزش های متعالی آن می داند.

وی با بیان اینکه شرکت پیشگامان در 26 استان خدمات ارائه می کند، تاکید کرد: این شرکت از 15سال گذشته در زمینه حوزه مخابرات و ارتباطات فعالیت خود را آغاز کرده است.

برندگان

نفر اول: علي پاپوش، وبلاگ خاکریز مجازی/ جايزه : لوح تقدير + تنديس جشنواره + كمك هزينه سفر حج

نفر 2: محمدحسين نجفي، وبلاگ نقطه /جايزه : لوح تقدير + تنديس جشنواره + كمك هزينه سفر به عتبات عاليات

نفر 3: عليرضا منتظري، وبلاگ حکایت سرخ / جايزه لوح تقدير + تنديس جشنواره + دو ميليون ريال وجه نقد

نفر 4: علي صالحي ، وبلاگ نسل من از نسل تو چه می داند / جايزه جايزه لوح تقدير + هشتصد هزار ريال وجه نقد

نفر 5: سيده صديقه عظيمي نيا، وبلاگ لاله باران /جايزه لوح تقدير + هشتصد هزار ريال وجه نقد

نفر 6: علي زارعزاده ، وبلاگ شهدای مهریز وهشت سال دفاع مقدس /جايزه لوح تقدير + هشتصد هزار ريال وجه نقد

نفر 7: رضا متوسليان ، وبلاگ یاران احمد/ جايزه لوح تقدير + هشتصد هزار ريال وجه نقد

نفر 8: سيد عباس طباطبايي ، وبلاگ پلاک 8/ جايزه لوح تقدير + هشتصد هزار ريال وجه نقد

نفر 9: بهنام حاتمي ، وبلاگ نشانی: بقره 54 / جايزه لوح تقدير + هشتصد هزار ريال وجه نقد

نفر 10: محمد حسن كارگر ، وبلاگ پایگاه شهید بستانی حوزه علمیه خان / جايزه لوح تقدير + هشتصد هزار ريال وجه نقد

هم چنين از علی پاپوش در بخش رادیو اینترنتی، مهدی سهیلی مقدم در بخش فتوبلاگ، مهدی حکیمیان به عنوان کم سن ترین وبلاگ نویس و پایگاه مقامت بسیج آیت الله کاشانی به عنوان پایگاه برتر در وبلاگ نویسی تجلیل شد


نكات داوري

وبلاگ ها در دو مرحله داوری شدند. در مرحله اول وبلاگ ها از لحاظ قوانین عمومی مورد بررسی قرار گرفتند، وبلاگ هایی که قوانین را رعایت نکرده بودند حذف شدند. در مرحله بعدی وبلاگ ها از لحاظ محتوایی و فنی مورد داوری قرار گرفتند. نمره فنی با دو برابر نمره محتوایی جمع شده و وبلاگ ها بر اساس نمره نهایی رتبه بندی شدند.

تعداد شرکت کنندگان در رشته های پادکست، ویدیوکست و فوتوبلاگ به حد نصاب نرسید لذا در اين رشته ها برنده اي اعلام نشد و فقط از شركت كنندگان تقدير شد.

از سایر استانها در حدود 100 وبلاگ ثبت نام کرده بودند اما با توجه به اینکه آنها باید حداقل سه پست خود را به نقش رزمندگان یزدی در دفاع مقدس اختصاص می دادند و این امر صورت نگرفته بود از بین آنان برگزیده ای اعلام نشد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا