قذافی در جشن موسوم به اعلام تاسیس:مردم حاضرند برای رهبر لیبی جان بدهند!

فارس: معمر قذافی با بیان اینکه قطعنامه اخیر شورای امنیت تنها بر اساس گزارشات دورغین خبرگزاریها صادر شده، سازمان ملل را به ارسال کمیته حقیقت‌یاب فراخواند و تهدید آمریکا و غرب را برای سیطره بر نفت لیبی ارزیابی کرد.

معمر قذافی در ادامه سخنرانی خود در جشن موسوم به اعلام تاسیس قدرت مردم با غیرقابل‌قبول خواندن هرگونه دخالتی در کشورش گفت: هر کسی بخواهد می‌تواند به من حمله کند و اعتراض کند زیرا نه سمتی دارم که از آن استعفا بدهم، نه نخست وزیرم، نه رئیس جمهور.

وی تظاهرات جاری در لیبی را چالشی از سوی کشورهای خارجی دانست و با بیان اینکه به من می‌گویند که رسانه‌های خارجی و استعماری بر روی شما تمرکز کرده‌اند ،‌ افزود: من از دیدن تظاهرات حمایتی از رهبر لیبی در همه جای این کشور شگفت زده شدم... میلیون‌ها تن از مردم لیبی شعارهایی در حمایت از رهبر سر دادند.

قذافی با شنیدن شعارهای برخی از حاضران که شعار الله، معمر و لیبی و دیگر هیچ گفت: این شعارها را مردم لیبی تالیف کرده که من نشنیده‌ام زیرا شبکه‌های تلویزیونی را مشاهده نمی‌کنم... چون می‌دانیم که این شبکه‌ها فقط فتنه برمی‌انگیزانند و راهی برای پر کردن 24 ساعت شبانه روز هستند.

وی علت تحرکات اخیر را ناشی از حسادت برخی‌ها دانست و افزود: بعضی‌ها می‌گویند چگونه است که قذافی ایتالیا را به سر فرود آوردن و عذرخواهی در مقابل ملت لیبی واداشت... و به اشتباه بودن حمله به لیبی اعتراف کردند و برای مدت 20 سال به لیبی غرامت پرداخت می‌کنند. این یک موضوع تاریخی است یک موضوع خطرناک است.

معمر قذافی در سی و چهارمین سالروز آنچه که برپایی قدرت مردم می‌نامد سخنرانی می‌کرد، با بیان اینکه حوادث اخیر در لیبی با نفوذ تدریجی عناصری از القاعده به این کشور صورت گرفت، کشتن معترضان را که از آنها به نیروهای مسلح القاعده یاد میکند، مباح دانست و افزود: برخی از نیروهای القاعده از خارج وارد این کشور شده و برخی دیگر از میان مردم لیبی هستند.

وی قطعنامه شورای امنیت را قطعنامه‌ای که بر اساس اخبار دروغین رسانه‌ها صادر شده خواند و افزود: شورای امنیت چگونه می‌تواند قطعنامه‌هایی تنها بر اساس گزارشات دورغین خبرگزاریها صادر کند. از سازمان ملل می‌خواهم کمیته‌ای را برای تحقیق و تفحص در حوادث لیبی ارسال کند.

قذافی با اشاره به تهدیدات برخی کشورهای خارجی مبنی بر دخالت نظامی برای آزاد سازی مردم لیبی گفت: با این موضوع توطئه آنها برای سیطره بر نفت لیبی کاملا آشکار شده است. این امر غیر ممکن است زیرا تا آخرین لحظه جنگ با آنها می‌جنگیم.

وی با انکار تظاهرات اعتراض آمیز علیه خود، حوادث جاری در لیبی را در راستای مخالفت مردم با ورود عناصر تروریستی القاعده به کشورشان دانست که به شیوه زرقاوی به سر بریدن مردم مبادرت می‌کردند.

با طولانی شدن سخنرانی قذافی شبکه‌های خبری از جمله الجزیره و العربیه این سخنرانی را قطع کردند و مهمترین عناوین و مطالب مطرح شده در آن را به شرح زیر زیرنویس کردند:

قــذافــــی:

- عدم مبارزه با مسلحان باعث سیطره آنها بر شهرهای بن غازی، درنا و سایر شهرهای سقوط کرده، شد.

- توطئه‌ای وجود دارد که در راستای سیطره بر نفت و خاک لیبی گام بر می‌دارد.

- گروه‌هایی وجود دارند که در راستای فراری دادن شرکت‌های نفت و خارج کردن کارکنانشان به آنها حمله می کنند.

- بایستی در مورد کشتار سربازان، پلیس و شهروندان تحقیق کنیم.

- مردم حاضرند برای رهبر لیبی جان بدهند.

- اگر بیگانگان دخالت کنند،‌ خون‌ها ریخته می‌شود.

- هنگام بحث با انسان‌های با فرهنگ احساس سیراب شدن به من دست می‌دهد.

- جوانان به سرم (به جانم) قسم می‌خورند.

- کشورهای عربی از ما بدشان می‌آید و به ما حسادت می‌کنند.

- پسرم سیف العرب انسان مذهبی است که اموال را برای اهالی غزه ارسال می‌کند.

- ملت لیبی بعد از بمباران شدن خانه‌ام، منازلی در همه جای لیبی به من داد.

- غیر ممکن است که شخصی از معمر قذافی بدش بیاید.

- بعد از خروج تونسی‌ها و مصری‌ها از لیبی در لیبی هیچ بیکاری باقی نخواهد ماند.

- کشورهای دوست در شورای امنیت به ما گفتند که این خود نماینده ما بوده است که خواهان صدور قطعنامه علیه لیبی شده است.

- قذافی: سیاست مال مردم است و جنگ قدرت درکار نیست.

- قذافی: هیچ زندانی سیاسی در زندان وجود ندارند.

- قذافی: هیچ تظاهراتی علیه نظام در شرق لیبی انجام نشده است.

- رسانه ها و دخالت خارجی وضع لیبی را بحرانی تر می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا