راز قتل جوان عاشق: پدر و برادرانم قاتل خواستگارم هستند!

یزدفردا :محمد‌رضا دیوانه من بود. او می‌خواست هر طور شده با هم ازدواج کنیم اما پدر و برادرانم مخالف این کار بودند. هر چه اصرار محمد رضا هم بیشتر می‌شد برادران و پدرم نیز مخالفت بیشتری با این وصلت از خود نشان می‌دادند

راز قتل جوان عاشق همچنان در ابهام باقی ماند. 6 سال پیش فردی به نام محمد رضا در جریان یک نزاع به شدت مجروح و اقدامات درمانی برای وی موثر نیفتاده و فوت کرد.


با شروع تحقیقات پلیسی کارآگاهان دریافتند محمد رضا با سه برادر و پدر دختری به نام شیما اختلاف شدید داشته که علت این کشمکش هم مخالفت این افراد با ازدواج مقتول و شیما بوده است. پلیس بلافاصله بازجویی از این مظنونین را در دستور کار قرار داد ولی دلیل محکمی برای دست داشتن این افراد در جنایت اخیر پیدا نکرد.


چند ماه بعد در حالی که این پرونده در اداره آگاهی در حال خاک خوردن بود شیما نزد پلیس آمده و گفت می‌داند چه کسانی محمد رضا را از سر راه برداشته‌اند.


شیما انگشت اتهام را به سوی برادران و پدر خود نشانه گرفت و گفت: محمد‌رضا دیوانه من بود. او می‌خواست هر طور شده با هم ازدواج کنیم اما پدر و برادرانم مخالف این کار بودند. هر چه اصرار محمد رضا هم بیشتر می‌شد برادران و پدرم نیز مخالفت بیشتری با این وصلت از خود نشان می‌دادند.


سرانجام پدر و برادرانم که مشاهده کردند محمد رضا کوتاه بیا نیست قراری با او چیده و وی را سر همان قرار از پا درآوردند. این‌ها قاتلان محمدرضا، خواستگارمن هستند. آنها پس از این جنایت هم از منزل گریخته و معلوم نیست به کجا رفته‌اند. با این سرنخ بلافاصله این 4‌مرد تحت تعقیب قرار گرفته ولی هیچ نشانه‌ای از مخفیگاه آنها به دست نیامد.


تا اینکه 4 سال بعد دو تن از برادران به نام حامد و مهران با پای خود به آگاهی آمده و به قتل محمد اقرار کردند. این اعترافات کافی بود تا پرونده هر دو متهم به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و این دو نفر امروز مورد محاکمه قرار گرفتند.


در ابتدای جلسه نماینده دادستان اتهامات حامد و مهران را محرز خوانده و از دادگاه تقاضای صدورحکم قانونی را کرد. سپس از اولیای دم خواسته شد تا به جایگاه مخصوص بیایند.


مادر مقتول با درخواست قصاص متهمین گفت: این‌ها پسر جوان مرا کشتند. محمد رضا شیفته شیما شده بود اما برادرانش موافق این وصلت نبودند. روز حادثه حامد با پسرم تماس گرفت و با وی قراری گذاشت. به محمد‌رضا گفتم مواظب خودش باشد اما او اطمینان داد که اتفاقی نمی‌افتد و قرار است تنها با برادران شیما حرف بزند. پسرم دیگر برنگشت و من مطمئنم حامد او را به قتل رساند ه است.


سپس قاضی از حامد خواست از خود در مقابل اتهامش دفاع کند. حامد در حضور دادگاه مسئولیت قتل را که در جلسه بازجویی گردن گرفته بود رد کرده و این طور گفت: من نه محمدرضا را کشتم نه تماسی با او گرفتم. شب حادثه در خیابان ایستاده بودم که متوجه نزاع بین برادرم با مقتول شدم. به سرعت به سمت آنها رفتم اما هر دو پا به فرار گذاشتند. موتور مقتول روی زمین افتاده بود آن را برداشته و به تعقیب آنها پرداختم. کمی جلوتر محمد رضا خونین روی زمین افتاده بود با مشاهده او حواسم پرت شد و محکم به ماشینی که از روبه‌رو می‌آمد برخورد کردم. مجروح روی زمین افتادم و دیگر چیزی نفهمیدم.


در این لحظه قاضی پرسید اما شما بارها به قتل محمد رضا اقرار کرده‌ای و این حرف‌ها مورد تایید خواهرت هم قرار گرفته است چه توضیحی در این باره داری؟


حامد هم با رد اعترافات خود بار دیگر تکرار کرد که دستی در این جنایت نداشته و برادر دیگرش مهران خود باید پاسخگوی کارهایش باشد.


دادگاه در همین نقطه به پایان رسید و ادامه رسیدگی به آن به وقت دیگری موکول شد.

منبع:  تهران امروز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا