سربازان به اخراجی های 3 اعزام شدند


یزدفردا "برابر امریه کلیه کارکنان وظیفه چه آنان که قبلا که فیلم را دیده‌اند یا ندیده‌اند باید برابر سهمیه تعیین شده در سینمای فوق حاضر شوند. تاخیر، غیبت یا عدم تامین سهمیه مورد نظر امکان پذیر نبوده و در صورت عدم همکاری لازم مراتب به استحضار خواهد رسید.


اخیرا تصویر نامه ای که صحت و سقم آن هنوز مشخص نیست، در فضای مجازی و اینترنتی پخش شده است. مبنی بر اینکه یک ارگان برای پرسنل خود به خصوص پرسنل وظیفه، اقدام به خرید بلیط و اعزام گروهی آنها برای دیدن فیلم اخراجی های 3 کرده است.

 در نامه‌ای به شماره 1713/21/4 به تاریخ روزهای 23 تا 29 فروردین ماه سال1390 منسوب به یکی از ارگانها آمده است «به منظور تامین اوقات فراغت کارکنان وظیفه، در اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی مقرر گردید کلیه کارکنان وظیفه پلیس ... به منظور بهره مندی فیلم اخراجی های 3 برابر نامه تنظیمی از ساعت 15 الی 17 در سینما پایتخت در ضلع جنوبی میدان هفت تیر حاضر گردند.»


این گزارش حاکی است این اقدام فرهنگی که برای اولین بار از سوی این ارگانها در این سطح و با این شدت انجام می‌شود هر چند قابل ستایش است اما اگر مفادی که در نامه ابلاغی به نهادهای زیر مجموعه صحیح باشد سوالها و اما و اگرهای بسیاری را برای اذهان مخاطبان ایجاد می کند.


در یکی از بندهای این ابلاغیه ادعا شده، آمده است: «برابر امریه کلیه کارکنان وظیفه چه آنان که قبلا که فیلم را دیده‌اند یا ندیده‌اند باید برابر سهمیه تعیین شده در سینمای فوق حاضر شوند. تاخیر، غیبت یا عدم تامین سهمیه مورد نظر امکان پذیر نبوده و در صورت عدم همکاری لازم مراتب به استحضار خواهد رسید.»


اما از نکات تامل برانگیز این اقدام فرهنگی الزام کلیه کارکنان وظیفه و یا نمایندگان مربوطه به پوشیدن لباس شخصی از یکسو و اعزام آنها با خودروی VAN از سوی دیگر است و این امور به حدی در نظر نویسنده مهم بوده است که تاکید می‌کند در صورت کمبود ماشینهای ون و در صورت نیاز با سایر خودروهای در اختیار این اشخاص به سینما اعزام شوند و از اعزام آنان به صورت انفرادی اکیدا خودداری شود.


بر هیچ کس پوشیده نیست که آشتی دادن شهروندان و به خصوص جوانان با سینما، کتاب و ورزش چقدر می‌تواند برای ارتقای فرهنگی جامعه موثر باشد اما استفاده ابزاری و عدم ارائه آزادی به مخاطبان در انتخاب فیلم، کتاب و روزنامه مورد علاقه خود بسیار مضرتر از آنچه باشد که برخی از افراد در ذهن تصور می‌کنند، کما اینکه برخی تحلیلگران ناهنجاری‌های اجتماعی را تا حدی زیادی به برخوردهای قهری و دستوری که از سوی خانواده‌ها و جامعه به اعضای آن به خصوص جوانان انجام می‌شود، می دانند.


لازم به ذکر است، در آخرین بند این نامه، نمایندگان اعزامی موظفند جهت اخذ جیره میان وعده ای با تحویل آمار اسمی از نماینده معاونت آماد و پش مستقر در سینما اقدام نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا