پدر با زندانی کردن کودک، متواری شده بود

نجات پسر از اسارتگاه والدین معتاد

والدین شیشه‌ای که پسر 8 ساله‌شان را کتک می‌زدند و او را در شرایط نامناسب بهداشتی نگهداری می‌کردند، تحت تعقیب پلیس شهریار قرار گرفتند و مادر معتاد دستگیر شد اما و جستجو برای پدر معتاد کودک همچنان ادامه دارد

چند روز پیش در تماس مردمی با اورژانس اجتماعی (123) شهرستان شهریار، مددکاران بهزیستی این شهر باخبر شدند یک زوج معتاد پسر 8 ساله خود را در شرایط نامناسب بهداشتی نگهداری می‌کنند و با ضرب و شتم، اجازه مدرسه رفتن را به وی نمی‌دهند.


مددکاران برای بررسی وضعیت این پسر خردسال عازم محل زندگی آنها در شهرک وحیدیه شدند و در تحقیق از همسایه‌ها معلوم شد پدر معتاد خانواده پیش از حضور مددکاران، کودک را همراه مادرش در خانه زندانی کرده و متواری شده است.

آنها وقتی موفق به ورود به این خانه نشدند با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفتند و تقاضای کمک کردند.


دقایقی بعد ماموران با حضور در محل متوجه شدند، پدر سنگدل کودک را کتک زده و پس از بی‌هوش شدن کودک و مادرش، فرار کرده است.


به این ترتیب، آن دو به بیمارستان منتقل شدند و با تلاش پزشکان نجات یافتند.


والدین معتاد، کودک را شکنجه می‌دادند


ماموران به تحقیق از پسر خردسال پرداختند و معلوم شد والدین وی به مواد مخدر (شیشه) اعتیاد دارند و هر روز او را کتک می‌زده‌اند و در شرایط نامناسب بهداشتی از او نگهداری کرده و حتی اجازه مدرسه رفتن و ملاقات با اقوامش را به وی نداده‌اند.


با تشکیل پرونده قضایی در این رابطه، پسر خردسال تحویل مددکاران سازمان بهزیستی و مادرش نیز به اتهام کودک‌آزاری بازداشت و برای تحقیقات به مرکز پلیس منتقل شد.


اعتراف مادر معتاد


زن جوان در اظهاراتش به پلیس گفت: 9 سال قبل با شوهرم که یکی از آشنایان خانوادگی‌مان بود، ازدواج کردم. بعد از مدتی متوجه اعتیاد او شده و تصمیم به جدایی گرفتم اما با پی بردن به بارداری‌ام از این تصمیم صرف‌نظر کرده و به زندگی با او ادامه دادم به امید آن که شوهرم اعتیادش را ترک کند. متهم اضافه کرد: شرایط زندگی‌مان هر روز بدتر می‌شد و من فقط به دلیل علاقه به فرزندم، مشکلات را تحمل می‌کردم. از چندی پیش شوهر معتادم مرا نیز در منجلاب اعتیاد گرفتار کرد و عاطفه مادری را از من گرفت و با این اعتیاد عشق و علاقه‌ای به فرزندم نداشتم.


زن جوان با اشاره به شکنجه کودکش گفت: من و شوهرم برای تامین هزینه اعتیادمان مواد مخدر می‌فروختیم و گاهی نیز با گدایی در شهر، هزینه زندگی‌مان تامین می‌شد. در شرایط نامناسب از فرزندمان نگهداری می‌کردیم و هر وقت می‌خواست با بچه‌های محله بازی کند یا به ملاقات مادربزرگش برود، او را کتک می‌زدیم.


وی اضافه کرد: پسرمان علاقه بسیاری به درس خواندن داشت، اما حاضر نبودیم او به مدرسه برود. بنابراین همیشه او را در خانه حبس کرده و فقط برای خرید و فروش مواد مخدر او را با خود از خانه بیرون می‌بردیم. هر بار که فرزندمان گریه می‌کرد و بی‌قرار بود، او را کتک می‌زدیم تا آرام شود. شوهرم هر بار که موفق به مصرف مواد مخدر (شیشه) نمی‌شد، ساعت‌ها فرزندمان را کتک می‌زد و به التماس‌های من توجهی نمی‌کرد. روز حادثه نیز شوهرم، من و فرزندم را کتک زد و متواری شد.


بنابراین گزارش، برای مادر معتاد قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی برای یافتن پدر معتاد ادامه دارد.

منبع:  جام جم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا