محمد حسین تقوایی زحمتکش: در هفته های گذشته،  محمد صادق احمدنیا، بلاگر و نویسنده جوان یزدی با شکایت شورای اسلامی شهر یزد به پلیس فتا(پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي ) احضار شد و شکایت شورای اسلامی شهر یزد به وی ابلاغ شد. در پی این شکایت، وی در روز چهارشنبه دوم آذرماه به یکی از  شعب دادسرای انقلاب اسلامی حاضر شد.
شورای اسلامی شهر یزد از این بلاگر یزدی، به دلیل انتشار متنی انتقادی در خصوص این شورا چند ماه پیش، اقامه دعوای نموده است.
گرچه هنوز در خصوص متن مورد شکایت شوراییان از این بلاگر، خبری منتشر نشده است، اما گفته می شود متن مورد اعتراض شورا، در وبلاگ شخصی "راست ناراست" احمدنیا نزدیک به پنج ماه پیش منتشر شده است.

محمد حسین تقوایی اعضاي شوراي اسلامي شهريزد؛ حميدرضا مطهريان رئيس شورا ، سيد علي محمد ميرحسيني نائب رئيس شورا،  محمدرضا كوچك زاده،   ناصر پارسائيان، وحيدرضا خباززاده يزدي ، منشي هيئت رئيسه شورا، محمدمهدي حرزاده، محمد فقيه خراساني خزانه دار شورا، سيده حميده وزيري كارشناس سخنگوي شورا، زهرا حيدري،  محمدصادق احمدنیا

این بلاگر یزدی و چند تن از فعالان رسانه ای استان یزد پیش از احضار رسمی، با حجه الاسلام و المسلمین مطهریان رییس شورای اسلامی شهر یزد و چند تن از اعضای شورای شهر  به صورت جداگانه دیدار  و گفتگوی حضوری داشته اند اما تاکنون این رایزنی ها منجر به توافق نشده است.
بلاگر یزدی، پس از مذاکره با حجه الاسلام مطهریان، به شورای اسلامی شهر نامه ارسال کرده که در آن دلایل انتشار مطلب مورد اعتراض شورا را تشریح نموده که این نامه در صحن شورا در روز یکشنبه بیست و نهم آبانماه قرائت شده  است، متن این نامه هنوز منتشر نشده است،  پس از قرائت نامه در صحن، شوراییان در خصوص طرح شکایت رای گیری نموده و اقامه دعوی مجدد به تصویب شوراییان رسیده است.
با اینهمه احمدنیا مجددا روز چهارشنبه دوم آذرماه طی نامه ای به شورا درخواست حضور د رصحن شورا داده اما  پاسخی دریافت ننموده است، این بلاگر تصمیم داشته که جزییات و دلایل انتشار مجموع مطالب و متون انتقادی خود را در خصوص شورای اسلامی شهر یزد از جمله متن مورد شکایت، برای اعضای شورا تشریح کند.
رایزنی در خصوص رفع ابهامات همچنان ادامه دارد با اینهمه به نظر می رسد که این مذاکرات نتیجه بخش نیست این موضوع جو رسانه ای استان را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد، از سویی طرح شکایت از یک بلاگر منتقد آنهم از سوی نمایندگان شهروندان امری قابل قبول نیست، این در حالیست که این بلاگر هرگز برای توضیح در مورد مطالب وبلاگش در حوزه شورای اسلامی شهر فراخوانده نشده و یا حداقل مراتب اعتراض شوراییان به صورت کتبی و خارج از دستگاه قضایی به وی داده نشده است.
این بلاگر تا کنون در وبلاگ خود یا رسانه های استان یزد، جزییات شکایت صورت گرفته را اعلام نکرده است و جزییات بیشتر هم هنوز به صورت رسمی از سوی مسوولین شورا ارایه نشده است که امیدواریم این موضوع به زودی رسانه ای گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا