اخبار حوادث مهر؛
دختر گانگستر سرکرده باند سارقان/ راننده خودروهای لوکس طعمه دزدان
دختر تبهکار که به خاطر اختلاف با خانواده‌اش از خانه فرار کرده بود با همدستی چند پسر جوان باند شکار راننده خودروهای گرانقیمت را تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارم دی ماه مرد میانسالی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 تماس گرفت و گفت: از منزلش واقع در خیابان بی هاشم سرقت شده است .

با حضور ماموران کلانتری 120 سید خندان در محل سرقت، مرد تماس گیرنده گفت: غروب یک روز در هفته گذشته در حالی که بعد از اتمام کار روزانه از محل کارم به سمت خانه حرکت کردم، در محدوده تهرانسر یک دختر سراسیمه خود را مقابل ماشین انداخت و خواست او را سوار کنم .

او در حالی که گریه می کرد گفت: کیف قاپ های موتورسوار کیف مرا سرقت کرده اند. هیچ پولی ندارم. اگر مرا تا یک مسیری برسانی لطف کرده ای.

با توجه به این که ظاهر دختر بسیار شیک بود ، بدون این که به گفته هایش شک کنم او را سوار کردم . او را به سمت شمال غرب تهران بردم و در مقابل کوچه ای از خیابان های شهرک قدس پیاده کردم . وی قبل از پیاده شدن خیلی با ادب و احترام از من خواهش کرد تا برای تشکر از من توسط خانواده اش ، شماره تلفنم را به او بدهم . با اصرارش شماره ام را به او دادم . امروز ظهر تماس گرفت و گفت می خواهد با خانواده اش خدمت برسند . با اصرار او برای عصر قرار گذاشتم . دختر ناشناس تنها آمد و گفت برای خانواده اش کاری پیش آمده است. من که تنها در خانه بودم برای او آبمیوه آوردم. برای لحظه ای از محل پذیرایی بلند شدم تا از آشپزخانه چیزی بردارم وقتی برگشتم. دختر آبمیوه اش را خورد و من هم آب میوه ام را خوردم . بلافاصله سرم گیج رفت و هیچ چیز نفهمیدم . وقتی که به هوش آمدم فهمیدم تمام این داستانها نقشه ای برای سرقت از منزلم بوده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری ، با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران پرونده جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد .

با این اظهارات شاکی ، تحقیقات کارآگاهان در خصوص شناسایی و دستگیری متهم ناشناس آغاز شد . با راهنمایی مرد میانسال کارآگاهان از طریق چهره نگاری ، چهره ای فرضی از دختر ناشناس تهیه کردند .

تحقیقات پلیس ادامه داشت تا اینکه 6 دی ماه از طریق بانکی در خیابان پاسداران اعلام شد پسر جوانی دوفقره چک سرقتی را به بانک آورده است . با حضور مأموران گشت کلانتری 120 سید خندان در محل ، پسر جوان به نام رضا 27 ساله دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

در بررسی های اولیه مشخص شد چک ها متعلق به مرد میانسال است. با انتقال این جوان به پایگاه سوم ، وی در مقابل افسر پرونده گفت : من این چک ها را سرقت نکرده ام و از سرقتی بودن آنها اطلاعی ندارم .چند سال قبل و پس از اتمام خدمت سربازی برای کار از شهرمان در شمال به تهران آمدم و در یک کافی شاپ در خیابان پاسداران کار می کنم . مدتی است که با دختری که هر چند وقت یک بار به آنجا می آمد آشنا شدم . وی امروز دو فقره چک به من داد تا از بانک برایش نقد کنم . من هم وقتی که به بانک رفتم توسط پلیس دستگیر شدم .

در ادامه دختر جوان به نام زهرا 22 ساله در کافی شاپ دستگیر شد که مالباخته پس از مشاهده او اعلام کرد این دختر همان سارق لوازم خانه ام است.

زهرا که دارای یک بار سابقه سرقت و دستگیری از سوی پلیس آگاهی پایتخت است ، در مقابل افسر پرونده اعتراف کرد و گفت: چند سال قبل و بعد از دوستی های خیابانی با پسر های جوان و درگیری های متوالی با خانواده ام از خانه فرار کرده و در حالی که دختر نوجوانی بودم ابتدا به دنبال کار و اجاره خانه ای مجردی بودم تا به نوعی مستقل باشم . اما خیلی زود و پس از آشنایی با یک پسر جوان ، از طریق او در دام پسرهای جوان که همه نوع خلاف می کردند ، گرفتار شدم . یک بار به اتهام سرقت دستگیر شدم و به زندان افتادم . بعد از چند ماه آزاد شدم . این بار با پیشنهاد یک نفر که تازه با او آشناشده بودم برای پیداکردن کار به کشور مالزی رفتم . یکی دو سالی در آنجا بودم . فروردین ماه امسال به ایران برگشتم و با پسری به نام سیاوش آشنا شدم . به پیشنهاد سیاوش ، با نقشه ای از پیش طراحی شده و با ظاهری بسیار شیک و مرتب ، در برخی از نقاط شهر در مقابل خودروهای گرانتقیمت قرار می گرفتم و با اعلام این که کیفم توسط سارقان موتورسوار سرقت شده است ، از راننده می خواستم مرا تا جایی برساند . راننده مرا به سمت منزلمان که یکی از مناطق بالای شهر را می گفتم ، می رساند و در مقابل کوچه ای پیاده می شدم . موقع پیاده شدن از راننده می خواستم تا برای تشکر از وی ، تلفنش را بدهد . با این شگرد شماره تلفن را از او می گرفتم. روزهای بعد، برای سرقت از منزلش با او قرار می گذاشتم. بعد از این که با ماده بیهوشی در آبمیوه ، طعمه را بیهوش می کردم با سیاوش تماس می گرفتم و او به همراه یکی دو نفر دیگر از دوستانش که در همان نزدیکی بودند ، به داخل خانه می آمدند . ما پس از سرقت اشیای قیمتی از آنجا فرار می کردیم .

با شناسایی 3 مالباخته دیگر و حضور آنان در پایگاه چهارم و شناسایی دختر دستگیر شده ، تعداد مالباختگان تاکنون به چهار نفر رسیده است و تلاش کارآگاهان پایگاه چهارم برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

سرهنگ رضا مؤذن - رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: این دختر پس از بازگشت به کشور حدود 10 ماه است که مبادرت به سرقت می کرده و احتمال دارد شیوه های دیگری را نیز در سوابق اتهامی خود داشته باشد. آنچه که در پرونده های پلیسی برای همکارانم و همچنین دستگاه قضایی اهمیت دارد حفظ آبروی افراد است . لذا مالباختگان احتمالی بدون هرگونه نگرانی از آبروی خود چنانچه بدین شیوه از آنها سرقت شده است می توانند ، جهت پیگیری موضوع یا تشکیل پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان ابوذر غفاری یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا