نقدی براعلام  خبر دستگیری دو عامل ایجاد سایت مستهجن در یزدتوسط دادگستری استان یزد


یزدفردا : شنبه 8 بهمن 1390 - روابط عمومی دادگستری کل استان یزد خبر شناسایی و دستگیری دو عامل ایجاد سایت مستهجن در یزد بر روی خروجی سایت خود قرار داد .

خبر از این قرار بود :


شناسایی و دستگیری دو عامل ایجاد سایت مستهجن در یزد

دو تن از عوامل یک سایت اینترنتی که به توزیع و انتشار تصاویر مستهجن در فضای وب اقدام می کردند در یزد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان یزد ، فردی به نام م- ز در شهرستان مهریز اقدام به راه اندازی سایتی به نام پ... ب...(حذف نام توسط یزدفردا ) نموده و از طریق این سایت فیلم و تصاویر مستهجن منتشر می کرد که از طریق پلیس اطلاعات و امنیت مهریز و پلیس فتا شناسایی و دستگیر می شود.

لازم به ذکر است با اعترافات این متهم طی نیابت قضائی همدست وی به نام ا- ک نیز در یزد شناسایی و دستگیر می گردد.

گفتنی است که متهمان به صورت حرفه ای و با تشکیل برخی سایت های فرعی اقدام به عضوگیری و تحریک کاربران و تماشای عکس و فیلم مستهجن می نمودند که متأسفانه آمار بازدید کنندگان سایت نیز بسیار بالا بوده است.

در حال حاضر پرونده این متهمین در دادسرای عمومی وانقلاب مهریز در حال رسیدگی و برای آنها قرار قانونی صادر گردیده است


اما نقد یزدفردا :

از اینکه پلیس اطلاعات و امنیت مهریز و پلیس فتا در اقدامی قابل تقدیر اقدام به شناسائی و دستگیری فعالین منحرف فضای مجازی  نموده اند خرسند بوده و قطعا اعلام اینگونه اخبار از جهت بازدارندگی بسیار مفید  و مثمر ثمر خواهد بود

اما نحوه اطلاع رسانی در خبر فوق نشان دهنده آن است که تنظیم کننده خبر قطعا با فضای مجازی بیگانه بوده و بهتر است در انتشار اینگونه اخبار دقت بیشتری صورت گیرد .

نکته اول :اینکه اقدام به اعلام نام سایت توسط دستگاه قضایی شود در نوع خود منحصر به فرد است چون انتشار این خبر خود باعث خواهد شد تا تعدادی از مخاطبان فضای مجازی  از سر کنجکاوی هم که شده سری به سایت مورد نظر بزننید .

قطعا دوستان در جواب خواهند گفت ابتدا سرور سایت حذف گردیده و سپس خبر اعلام شده است که باید عرض شود که اگر اندک اطلاعاتی پیرامون دنیای مجازی وجود داشت هرگز چنین اقدامی صورت نمی گرفت و باید با عرض تاسف خدمت دوستان عرض شود که هیچ چیز در فضای مجازی قابل حذف شدن کامل نیست و بهتر بود دوستان همانند نام افراد تنها به صورت اختصار به نام سایت اشاره می نمودند که خدای ناکرده نا خواسته مبلغ سایتی مستهجن نشده باشند .

نکته دوم :در خبر فوق دوستان اعلام نظر نموده اند که"متأسفانه آمار بازدید کنندگان سایت نیز بسیار بالا بوده است" که باز نشان دهنده آن است که تنظیم کننده خبر  شناخت کافی از فضای مجازی نداشته اند که نا خواسته مبلغ این موضوع گردیده اند که بازدید کنندگان به اینگونه سایتها توجه فوق العاده ای دارند


که اگر تنها بررسی کوتاهی پیرامون مخاطبان سایت از طریق سایبتهای مرجع داشتند هرگز به سایتی با رنکینگ  جهانی  442,202 و رنکینگ ایران   8,450 و  لینک دهنده 46  عنوان بازدید کننده بسیار بالا اعطا نمی کردند .


جهت اطلاع دوستان تنظیم کننده خبر و مخاطبان عزیز فردائی به اطلاع می رسد یزدفردا بدون هیچ پشتوانه مالی چه از ناحیه دولتی و چه از ناحیه اسپانسر های خصوصی  دارای رنکینگ جهانی 50000 و رنکینگ ایران 510 بوده و 466 لینک دهنده  در استان یزد فعال بوده  و خدا را شاکریم که در طول حیات یزدفردا سعی نموده ایم تنها در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم و به عنوان تک تیراندازی 7 ساله در فضای سایبری انجام وظیفه نماییم و بهتر بود دوستان تنظیم کننده خبر به جای تبلیغ منفی برای نظام بنویسند خوشبختانه این سایت به علت عدم اقبال عمومی به اینگونه سایت ها نتوانسته بود مخاطبان در خور توجهی را جذب  نماید و اقدام پلیس فتا و نیروی انتظامی  در شناسایی و دستگیری عوامل گرداننده این سایت باعث منهدم شدن این شبکه فساد مجازی گردید و کل سرور این سایت نیز برای همیشه از فضای مجازی حذف گردید .

امید واریم دادگستری استان نسبت به اصلاح خبر اقدام و دوستان منعکس کننده این خبر نیز با توجه به موارد فوق اطلاع رسانی نمایند .

البته موارد بسیاری در عدم شناخت فضای مجازی در برگزاری همایش های مرتبط با این فضا در استان اتفاق افتاده که متاسفانه مسئولین امر بدون توجه به تجربیات فعالان فضای سایبر تنها با اتکا به اطلاعات خود و مشاورانی که بعضا با این فضا آشنایی کافی ندارند اقدام به برگزاری نموده اند که چنانچه کمی به خود زحمت می دادند هزینه های صرف شده را صرف برگزاری همایش های گزارش محور به جای عمل محور نمی نمودند .

یا حق

سردبیر یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا