حاشیه های دادگاه:برادران خسروی عاملان اصلی فساد میلیاردی

وی افزود: این افراد در گام اول برای تسریع در روند اهداف اقتصادی خود ارتباطات ناصحیح با عناصر سیاسی و اجرایی همراه با پرداخت رشوه داشتند که این نوع کسب ثروت به کام آنها شیرین آمد.


دادستان تهران از رسیدگی به 12 هزار برگ از پرونده فساد اقتصادی سه هزار میلیاردی خبر داد و افزود: برادران خسروی پس از یک دهه فعالیت میلیاردها تومان درآمد نامشروع کسب کرده اند.


به گزارش مهر، عباس جعفری دولت آبادی ساعت 9:35 روز شنبه در نخستین جلسه رسیدگی به متهمان پرونده فساد مالی سه هزار میلیاردی در جایگاه دادستان قرار گرفت و با اشاره  به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با فساد گفت: شرکت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا که توسط چهار فرزند آریای بزرگ اداره می شده اقدام به تاسیس شرکت آب معدنی داماش با دریافت وام‌های مختلف کرده اند.


وی افزود: این افراد در گام اول برای تسریع در روند اهداف اقتصادی خود ارتباطات ناصحیح با عناصر سیاسی و اجرایی همراه با پرداخت رشوه داشتند که این نوع کسب ثروت به کام آنها شیرین آمد.

سایت خبری یزدفردا :دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ اقتصادی


دادستان تهران اظهار داشت: شرکت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا در سال 1385 ایجاد شد. اسناد موجود نشان می دهد آنها ده‌ها مورد پرداخت رشوه به کارکنان دولت و برخی دستگاه‌های اجرایی با عناوین مختلف داشته اند و با رهبری مه‌آفرید امیرخسروی چندین هزار میلیارد تومان ثروت نامشروع کسب کردند. پس از کشف جرم ضرورت داشت تا وضعیت پرونده در زمینه وام‌ها، زمین‌ها، مالیات، صادرات، واردات، سرمایه و ... این شرکت دقیق رسیدگی شود.


جعفری دولت‌آبادی گفت: تیم‌های متعدد قضائی تشکیل شد و این پرونده که مصداق باند سازمان یافته و اخلال در امنیت اقتصادی بود مهرماه سال جاری از دادسرای اهواز به دادسرای منتقل و پس از چهار ماه رسیدگی 33 جلد پرونده و 12 هزار برگ کیفرخواست و محتویات پرونده تشکیل شد.


هم اکنون متن کیفرخواست توسط نماینده دادستان تهران در حال قرائت است.


حاشیه‌های آغاز جلسه دادگاه


جلسه محاکمه متهمان پرونده بزرگ فساد مالی در حالی ساعت 9 و 25 دقیقه آغاز شد که متهمان از دو ساعت قبل و تحت تدابیر شدید امنیتی به دادگاه منتقل شدند.


این پرونده 12 هزار صفحه دارد و در 33 جلد تکمیل و به دادگاه فرستاده شده است. ریاست دادگاه بر عهده قاضی ناصر سراج از قضات با سابقه قوه قضائیه است .تعدادی از متهمان که در بازداشت به سر می برند با لباس زندان به دادگاه منتقل شده و بقیه متهمان با لباس شخصی در محل حاضر شده بودند.


حدود ساعت هشت صبح وکلای متهمان وارد محل برگزاری دادگاه شدند. بستگان تعدادی از متهمان نیز در دادگاه حضور داشتند.


تنها به یک خبرنگار رسانه های تصویری اجازه حضور در دادگاه داده شد.


رئیس شعبه اول دادگاه عمومی انقلاب تهران بعد از قرائت تبصره‌های 1 و 2 ماده 188 قانون آیین‌ دادرسی کیفری مبنی بر ممنوع بودن انتشار اسامی، تصاویر و هویت متهمان، از دادستان تهران خواست کیفرخواست صادره علیه 32 نفر از متهمان این پرونده را در دادگاه قرائت کند.


در ابتدای جلسه عباس جعفری دولت آبادی با حضور در جایگاه به تشریح نحوه تشکیل گروه آریا پرداخت. قرار است بقیه کیفرخواست متهمان از سوی قاضی فراهانی قرائت شود.


چهار نفر از وکلای متهمان زن هستند که قرار است به دفاع از اتهامات موکلان خود بپردازند.

 


خبر های مرتبط :

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا