با نفوذ به شبکه بانکی :سرقت بیش از پانزده میلیارد ریال با جعل حساب در یکی از بانک ها !!


یزدفردا :سرویس خبر پلیس :سرهنگ شکریان رئیس پلیس فتای تهران بزرگ بیان داشت: با دریافت پرونده ای مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی با جعل حساب در یکی از بانک ها اقدام به انتقال مبلغی بیش از پانزده میلیارد ریال نموده اند ، کارشناسان و متخصصان تحقیقات خود را آغاز ومشخص گردید افرادی با نفوذ به سیستم یکی از بانک ها اقدام به ساخت حساب های جعلی نموده اند.

براساس همین گزارش : پس از دریافت مبالغی از قربانیان اقدام به تهیه و خرید دلار از صرافی ها می نمودند.

در خلال تحقیقات بعمل آمده مشخص گردید قربانیان بیش از 36 نفر و مبلغ سرقت رفته از آنها بیش از پانزده میلیارد ریال بوده است ، با توجه به اهمیت پرونده کارشناسان این پلیس، پس از بررسی های فنی و تخصصی محل اختفای مجرمین را در شهر اصفهان پیدا کردند و آنها به جرم خود اعتراف نمودند.

در این راستا معاونت اجتماعی پلیس فتا به هموطنان عزیز هشدار داد: در فضای مجازی مردم هوشیار باشند تا افرادی را که نمی‌شناسند و از محل سکونت آنها اطلاعی ندارند، مبلغی را از طریق انتقال اینترنتی حساب برای آنها واریز ننمایند.

این معاونت به آن دسته از افراد و گروه‌هایی که با فریب اقدام به سرقت حساب های اینترنتی می کنند هشدار داد و بیان داشت پلیس فتا با فعالیت شبانه روزی خود و رصد و پالایش اطلاعات در فضای مجازی اجازه حضور و سوء استفاده به آنها را نداده و در صورت ارتکاب جرم ، پلیس فتا با آنها برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا