سطح امنيتي در فرانسه به سطح قرمز رسید

پس از تيراندازي مرگبار در مدرسه يهوديان در تولوز فرانسه كه مرگ 4 تن را به دنبال داشت، براي اولين بار سطح امنیتی اين كشور به سطح قرمز افزايش يافت.

به گزارش ايسنا، طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، به این ترتیب اقدامات لازم برای جلوگیری از حملاتی دیگر و اجراي عملیات امداد، انجام می‌شود.

نیکول یاردنی، رئیس شورای انجمن‌های یهودی در فرانسه، گفت: قاتل مسلح بسیار طبیعی به نظر می‌رسيد، بسیار مصمم. او با آرامش از محل خارج می‌شود، به نظر همه‌چیز را برنامه‌ریزی کرده، مثل فردی که می‌خواهد حیوانی را بکشد.

دو تن از سربازاني که چندي پيش در شهر مونتوبان کشته شده‌اند، متعلق به‌‌ همان پایگاهی بودند که در سال ۲۰۰۸، سه سرباز چترباز خود را، به خاطر فعالیت‌های نئونازی، اخراج کرده بود. يکی از آنها تا حدی با فرد قاتل شباهت دارد.

دفتر ضد تروریسم پاریس، ادارۀ اطلاعات و پلیس جنایی، مجموعا 200 بازپرس را برای شناسایی سریع مهاجم به کار گرفته‌اند.

به گزارش شبكه خبري يورو نيوز، حمله مسلحانه و تیراندازی که روز دوشنبه در مقابل مدرسه‌ای در شهر تولوز فرانسه انجام شد، تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه را نیز تحت الشعاع قرار داد.

دوشنبه شب، مراسمی به یادبود قربانیان این حادثه در کنیسه بزرگ شهر پاریس برگزار شد. در این مراسم فرانسوا فیون، نخست وزیر این کشور، نیکولا سارکوزی، رییس جمهور و فرانسوآ اولاند، رقیب سوسیالیستش شرکت کردند.

پس از آن به منظور همدردری با خانواده قربانیان، راهپیمایی سکوت با شرکت هزاران نفر در پاریس برگزار شد.

کاندیداهای ریاست جمهوری، پیش از این نیز با حضور در شهر تولوز، مراتب همدردی خود را با خانواده قربانیان اعلام کرده بودند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا