سرگرد مهندس نوروزی رئیس پلیس فتا استان مرکزی اعلام نمود: در پی وصول یک فقره شکایت از سوی فردی از ساکنین شهرستان ساوه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی به مبلغ 000 200 4 تومان به صورت اینترنتی طی 5 مرحله با اخذ مجوز قضایی مراتب پیگیری آغاز و با بررسی IP های برداشت طی استعلام صورت گرفته مشخص گردید 3 مرحله برداشت ها با IP محل کار شاکی واقع در پمپ بنزینی در ساوه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با تحقیقات فنی و کار کارشناسی مشخص گردید متهم متصدی رایانه جایگاه بوده که کلیه اقدامات فنی و اینترنتی جایگاه توسط وی صورت می گرفته است. وی که منکر هرگونه سرقت و سوء استفاده از اطلاعات شاکی شد و با بیان اینکه در روز برداشت ها به هیچ وجه در محل حضور نداشته و همچنین دوربین های مدار بسته نیز گواه موضوع می باشد هرگونه عملی را انکار نمود.

با توجه به سخنان متهم تیم کارشناسی اقدام به بررسی فنی رایانه جایگاه نمود که در طی این تجسس مشخص گردید که متهم با نصب یک نرم افزار بر روی رایانه جایگاه از طریق راه دور بدون حضور در آنجا اقدام به برداشت می نموده است. متهم نیز با دیدن مدارک و اسناد کشف شده اعتراف نمود و اظهار داشت که با استفاده از این تکنیک سعی در گمراهی شاکی و مراجع قضایی و انتظامی را داشته است و رمز را نیز در زمانی که شاکی در مکالمات خود در طی تماس با شرکت نفت ارائه نموده ، بدست آورده ام.

معاونت اجتماعی پلیس فتا اعلام داشت: عدم نا آگاهی ها و اطلاعات کافی مدیران و مسئولین در سازمان ها و همچنین مراکز و اماکن مختلف سبب چنین آسیب های می شود ، بارها پلیس فتا اعلام داشته است که از ارائه رمز کارت خود به دیگران خودداری نمائید و یا در هنگام بیان به اطراف خود توجه داشته باشید. همچنین برای موسسات و ادارات و مراکز دولتی و خصوصی بارها هشدا داده ایم که با کنترل و بررسی رایانه هایشان از طریق مسئول شبکه و رایانه نظارت کافی داشته باشند تا مانع از بروز و نشر اطلاعاتی شوند.

این معاونت در ادامه به آن دسته از افراد که سعی دارند با روش ها و تکنیک هایشان سبب گمراهی شوند هشدار داد کارشناسان و متخصصان خبره پلیس فتا با کار شبانه روزی مانع از رسیدن این افراد به نقشه ها و اهداف شوم اشان می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا