یزدفردا :سرهنگ خسروی رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان داشت: پیرو شکایت فردی مبنی بر دریافت چندین ایمیل غیر اخلاقی و تهدید‌آمیز، ﻤﺄمورین بلافاصله اقدامات خود را آغاز و پس از بررسی آدرس الکترونیکی شاکی مشخص شد که وی تعداد 41 نامه الکترونیکی حاوی مطالب و تصاویر مستهجن دریافت و این اواخر فرد ارسال کننده تعدادی از عکس‌های شخصی شاکیه را ارسال و وی را تهدید به انتشار این تصاویر کرده است. طی تحقیقات اولیه مشخص گردید که متهم از طریق vpn اقدام به این کار نموده است تا هویتش را پنهان دارد. ولی با توجه به اقدامات فنی و تخصصی انجام گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص عنوان نمود: برخی کاربران بر این اشتباهند که با استفاده از vpn ها هویت خود را  در فضای مجازی پنهان نگاه می‌دارند ، اما پلیس فتا به وسیله امکانات تخصصی و کارشناسان فنی این کاربران خاطی را شناسایی می‌نماید.
وی در ادامه افزود: ایجاد مزاحمت و ارسال ایمیل‌های غیر اخلاقی و یا تهدید آمیز برای دیگر کاربران، عملی غیر قانونی تلقی شده و پلیس در صورت مشاهده با این کاربران برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا