روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:


سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اتهام تخلف جنسی دیپلمات ایرانی در برزیل را روز پنجشنبه 31 فروردین رد کرد و گفت: "بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که مطالب منتشر شده توسط اینگونه رسانه‌ها، خلاف واقع و فاقد صحت است." وی اتهامات وارد شده را "مغایر با سوابق این عضو سفارت ایران در برزیل" دانست.

 

روز چهارشنبه، روزنامه وال استریت جورنال در گزارشی اعلام داشت: پلیس برزیل یک دیپلمات ایرانی پنجاه و یک ساله را به دلیل "دست اندازی" به دختران زیر سن قانونی برای مدتی بازداشت کرد.

براساس گزارش‌ها این واقعه روز شنبه گذشته در یک استخر مختلط در یک باشگاه خانوادگی در شهر سائوپائولو، روی داد و انعکاس وسیعی در رسانه‌های برزیل داشت. سؤالی که در تکذیبیه سخنگوی وزارت خارجه کشورمان بی‌جواب مانده اینست که آیا حضور این دیپلمات ایرانی در استخر مختلط صحت دارد یا خیر؟ اگر جواب مثبت است، چرا وزارت خارجه بر رفتار کارمندان خود نظارت ندارد؟

در خبر ها داشتیم :

ادعای عجیب:

رسوایی جنسی یک دیپلمات ایرانی در برزیل

حدود ۱۰ کودک در استخر شنا می کردند و یکی از آنها که چندین بار توسط دیپلمات ایرانی مورد آزار قرار گرفت با صدای بلند فریاد کشید و سپس خانواده او به سمت وی شتافتند و پس از اینکه از ماجرا آگاه شدند دیپلمات و همراهش را به پلیس تحویل دادند

 
پلیس برزیل ادعا کرد یک دیپلمات ایرانی را به اتهام آزار جنسی کودکان بازداشت کرد.


بنابر ادعای العربیه ، پلیس برزیل در بیانیه ای تاکید کرد:" دو مرد که یکی از آنها دیپلمات ایرانی است هنگام آزار جنسی دو دختر ۷ و ۱۵ ساله در یکی از استخرهای پایتخت بازداشت شدند."


پلیس هویت دیپلمات را فاش نکرد. بر اساس قوانین این دیپلمات به دلیل برخورداری از حصانت دیپلماتیک نمی تواند در زندان بماند و همچنین محاکمه نخواهد شد اما پرونده او به وزارت خارجه برزیل ارسال شد.

مطبوعات برزیل اما به جزئیات بیشتری از موضوع پرداختند و اعلام کردند این دیپلمات هنگام شنا به زیر آب می رفت و اقدام به آزار جنسی کودکان می کرد.

بر اساس این گزارش حدود ۱۰ کودک در استخر شنا می کردند و یکی از آنها که چندین بار توسط دیپلمات ایرانی مورد آزار قرار گرفت با صدای بلند فریاد کشید و سپس خانواده او به سمت وی شتافتند و پس از اینکه از ماجرا آگاه شدند دیپلمات و همراهش را به پلیس تحویل دادند.

روزنامه نگاران برزیلی نام دیپلمات ح- غ و ۵۰ ساله اعلام کردند. آنها همچنین اعلام کردند این دیپلمات به عنوان مشاور حقوقی در سفارت ایران در برزیل خدمت می کند.

دیپلمات ایرانی به شکل رسمی به آزار جنسی چند کودک در استخر باشگاه معروف ویزینیاسا متهم و از ورود دوباره به این مجموعه ممنوع شد.

مجله "فیجا " چاپ برزیل تاکید کرد وزارت خارجه ممکن است از دیپلمات ایرانی بخواهد خاک کشور را ترک کند.

این دیپلمات پس از بازداشت در حالی که لباس شنا بر تن داشت به یکی از مراکز پلیس منتقل شد سپس دخترانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند نیز به پلیس منتقل شدند و به همراه خانواده های خود علیه وی شکایت کردند.

دیپلمات ایرانی در همان روز آزاد شد و از درب پشتی مرکز پلیس بوسیله یک خودروی دیپلماتیک خارج شد.منبع:  بازتاب

تکذیب خبر حرکات غیر اخلاقی دیپلمات ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای برخی رسانه‌های خارجی علیه یکی از اعضای سفارت کشورمان در برزیل را رد کرد.

 
رامین مهمانپرست در این رابطه اعلام کرد ‌: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که مطالب منتشر شده توسط این گونه رسانه‌ها، خلاف واقع وفاقد صحت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه اتهامات را مغایر با سوابق این عضو سفارت ایران در برزیل دانست.

برخی رسانه‌های خارجی ادعایی را مطرح کرده بودند مبنی براینکه یکی از اعضای سفارت ایران در برزیل مرتکب برخی حرکات غیراخلاقی گردیده که این موضوع از طرف پلیس برزیل تحت بررسی قرار گرفته است.

منبع:  ایرنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا