دوم اردی‌بهشت سالروز تولد دانیال حکیمی است. بازیگری که همواره از هر حاشیه‌ای دوری جسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، دانیال حکیمی متولد دوم اردیبهشت سال ۱۳۴۲ در شاهرود بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او که صدای مناسبی برای بیان دارد، دانش آموخته مدرسه عالی بازیگری رادیو در سال ۱۳۶۳ است و سابقه حضور در دوره‌های آموزش بازیگری تئاتر حمید سمندریان را نیز در کارنامه دارد و سابقه تئاتری او همواره به ایجاد بازی‌های درخشانی منجر شده است.

حکیمی بازی در تلویزیون را از سال ۱۳۶۶ با سریال "مرغ حق" آغاز کرد و با آثار دیگری چون "آقای دلار"، "بخش چهار جراحی"، "باغ گیلاس"، "این خانه دور است" و "آتیه" ادامه داد.

این بازیگر را آخرین بار در سریال "فاصله‌ها" دیدیم. پدر محکمی که نمی‌خواهد فرزندش از راه راست کج شود و پا جای پا کسانی بگذارد که به بی‌راهه می‌روند. در این سریال با گریم خاص حکیمی و انتقال درست حس‌ها پدر مقتدری را دیدیم که گاه ناچار می‌شود برای خواست فرزندانش از اقتدار خود بکاهد و همگام با آنها حرکت کند. البته "فاصله‌ها" خود گام موفقی در شکستن برخی خطوط قرمز فرضی صدا و سیما نیز بود.

دانیال حکیمی بازیگر گزیده کاری است و بعد از این سریال جز در فیلم سینمایی "شکار روباه" محصول شبکه جهانی سحر به ایفای نقش نپرداخت و این روزها نمایش "بانوی آب و آیینه" به کارگردانی حسین پارسایی را در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه دارد.

با این حال انتخاب‌های این بازیگر هر بار به نحوی بوده که چهره او را تا سال‌ها در ذهن مخاطب ماندگار کرده است. همچون سریال "مرگ تدریجی رویا" که شخصیت حامد با هیبت یک مدیر انتشاراتی که چاپ رمان "گیتی" تغییراتی در زندگی او به وجود می‌آورد را بسیاری هنوز تازه و شفاف به خاطر دارند. البته حکیمی در سال 87 نقش دیگری را نیز در "ترانه مادری" بر عهده داشت که وی همواره در تمامی نقش آفرینی‌های خود از صدای پخته و دلنشینش به عنوان یکی از عناصر مهم بازی استفاده می‌کند.

حکیمی تجربه بازی در نقش منفی را نیز در "خانه پدری" تجربه کرد گرچه در "فکر پلید" نیز شخصیتی به مراتب منفی‌تر و با رگه‌های خاکستری کمتر را به مخاطبان نشان داد. در واقع او را پیش از "مرگ تدریجی رویا" ساخته فریدون جیرانی به مراتب بیشتر در نقش‌های منفی دیده بودیم و پس از این موعد بود که حکیمی علاقه و البته توانایی خود در ایفای نقش‌های مثبت را به نمایش گذاشت.

یکی از تجربه‌های جالب توجه او ایفای دو نقش در سریال "روز رفتن" بود. او در این مجموعه تلویزیونی نقش یک روحانی را بازی می‌کند که برادر خلافکاری دارد و او ایفای نقش برادر خلافکار را نیز خود بر عهده گرفته است. لذت بصری تماشای یک بازیگر در یک مجموعه واحد با دو شخصیت متفاوت هنرمندی است که حکیمی به خوبی از عهده آن برآمده است.

از دیگر شخصیت‌هایی که او ایفای آنها را بر عهده داشته نیز می‌توان به شخصیت پلیس در سریال "خواب و بیدار" و بازی در سریال تاریخی "ولایت عشق" در شخصیتی که به دنبال پیوستن به امام رضا (ع) است، اشاره کرد.

یکی از نکات قابل توجه این بازیگر پرهیز از هرگونه مصاحبه است و او تا به حال به هیچ گفتگوی رسانه‌ای تن نداده است. همین موضوع باعث شده حکیمی همواره در زمان ایفای نقش در یک سریال، فیلم سینمایی یا نمایش صحنه‌ای مورد توجه قرار گیرد و کمتر حاشیه‌ای پشت سرش باشد. امیدواریم این بازیگر همچنان در گزینش نقش‌هایش محتاط و سخت‌گیر باشد و همواره او را در آثار موفقی ببینیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا