یزدفردا:سرهنگ عرفانی رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی بیان داشت: پیرو شکایت فردی مبنی بر هک ایمیل و هتک حرمت وی، ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز نمودند. بدواً مشخص گردید فرد ناشناسی با بدست آوردن رمز ایمیل شاکیه اقدام به ارسال مطالب خلاف عفت عمومی برای دیگران نموده است. لذا موجب هتک حرمت و خدشه دار شدن حیثیت شاکیه شده است. کارشناسان پلیس فتا طی بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته بر روی ایمیل‌های ارسالی نهایتاً متهم را شناسایی و دستگر نمودند.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در ادامه افزود: در تحقیقات مشخص گردید که با توجه به اعتماد شاکیه به دوستان خود ، وی رمز ایمیل خود را در اختیار دیگران قرار داده و متهم از این راه توانسته به خواسته پلید خود برسد.
سرهنگ عرفانی در پایان به کاربران توصیه کرد: هیچگاه رمزهای عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. حتی کسانی که مورد اعتماد شما می‌باشند. زیرا ممکن است تبعات سوئی برای شما به همراه داشته باشند و نیز در انتخاب رمزهای خود توجه داشته باشید از رمزهای پیش گزیده و تکراری مانند اطلاعات شناسنامه‌ای و شماره‌های تماس استفاده ننمایید و نیز به هنگام وارد کردن کلمات عبور در یک سیستم عمومی، مراقب باشید که ممکن است دیگران در حال مشاهده تایپ کردن شما و یا ضبط کلمات تایپی شما توسط بدافزار باشند لذا به محض بازگشتن به کامپیوتر شخصی خود ، کلمه عبور را تغییر دهید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا