واحد دریافت خبر یزدفردا : سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت:  در پی انجام گشت در فضای مجازی در جهت کاهش تخلفات و جرائم، شرکتی که اقدام به تبلیغات وسیع و سودجویانه در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای نموده بو،د شناسایی شد.
در بررسی‌های بعدی مشخص گردید این شرکت در خصوص نظر سنجی و طرح  کردن سوال فعالیت داشته  و پس اخذ نظرات مردمی و شماره‌های متقاضیان با دادن sms به آنها اعلام می‌نمایند که شما در نظر سنجی برنده شده‌اید و جوایز ارزنده‌ای  در قبال واریز مبلغی برنده شده‌اید. لذا در تحقیقات فنی انجام گرفته  توسط کارشناسان نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این رابطه به هموطنان هشدار داد: یکی از روش‌های جدید کلاهبرداری تبلیغات در اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای می‌باشد . با این عنوان که شما برنده جوایزی شده‌اید و در ازاء پرداخت مبالغی بابت هزینه ارسال یا مالیات و ..... جوایزی به شما اهدا می‌شود.
ولی پس از پرداخت وجه توسط شما یا هیچ کالایی دریافت نخواهید کرد و یا اینکه کالایی بی کیفیت نصیب شما خواهد شد. در برخی مواقع نیز هدف کلاهبرداران دستیابی به اطلاعات بانکی شما از طریق صفحات اینترنتی فیشینگ می‌باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا