یزدفردا : سوم خرداد آخرین مهلت بخشش اضافه‌خدمت کلیه مشمولانی است که تا ۲۲ آبان ماه سال ۹۰ مرتکب غیبت شده‌اند.

با اجرای قانون جدید خدمت وظیفه‌عمومی، اضافه خدمت مشمولان غایب در صورتی‌ که وضعیت خدمتی خود را تا سوم خرداد ماه سال ۹۱ مشخص و به منظور انجام خدمت دوره ضرورت معرفی کنند، بخشیده و در غیر اینصورت بر اساس آنچه‌ که در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی پیش‌بینی شده با آنان برخورد خواهد شد.

در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی برای آن دسته از مشمولانی که در موعد مقرر برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود به دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ مراجعه نکنند مجازات‌هایی پیش‌بینی شده که بر اساس آن در زمان صلح برای مشمولانی که با سه ماه تاخیر وضعیت خدمتی خویش را مشخص کنند، سه ماه اضافه خدمت و مشمولانی که بیش از سه ماه تاخیر دارند، شش ماه اضافه خدمت تعلق خواهد گرفت.

همچنین آن دسته از مشمولانی که بیش از یک سال تاخیر در معرفی خود داشته باشند، فراری محسوب و ضمن دستگیری و اضافه خدمت به مراجع قضایی معرفی می‌‌شوند.

براساس قانون وظیفه عمومی، در صورتی که مشمولان دارای غیبت در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت به کارگیری شوند، هر یک از آنان برای بار اول و دوم به کسر نصف حقوق از شش ماه تا یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت دولتی محکوم می‌شوند.

همچنین به کارگیری این افراد در ارگان‌های غیردولتی از قبیل کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، آموزشگاه‌ها، مغازه‌ها و بنگاه‌ها نیز ممنوع است و درصورت برخورد با چنین مواردی با افرادی که نسبت به جذب آنان اقدام کرده‌اند، برای بار اول جریمه‌ای معادل پرداخت هزینه سالیانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر پرداخت هزینه سه سرباز در نظر گرفته شده‌ است.

به گزارش ایلنا، پیش از این سردار سید حمیدرضا صدرالسادات، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تاکید براینکه مهلت ایجاد شده برای بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب قابل تمدید نیست از آنان خواسته بود، برای بهره‌مندی از این امتیاز و مواجه‌نشدن با تبعات و محرومیت‌های حاصل از غیبت در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی هر چه سریع‌تر به منظور تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خویش به یکی از دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا