یزدفردا :گروه حوادث: رزمی‌کار ایرانی که دختری را در سوئد مورد آزار جنسی قرار داده بود به سه سال زندان و پرداخت غرامت محکوم شد.

به نوشته روزنامه شرق این متهم که جوانی ۲۰ساله به نام «آرش» است به حکم صادره اعتراض کرده و امیدوار است در دادگاه تجدیدنظر از میزان مجازاتش کاسته شود.
آرش که از کودکی همراه خانواده‌اش به سوئد مهاجرت کرد و در شهر استکهلم ساکن شد، به ورزش‌های رزمی علاقه نشان داد و بعد از مدتی تمرین و گذراندن دوره‌های ویژه زیرنظر مربیان توانست در چند مسابقه عناوینی را برای خود کسب کند و به شهرتی دست یابد.

به گونه‌ای که چند باشگاه با وی قراردادهای تبلیغاتی امضا کردند و نام و عکس آرش در سایت‌های اینترنتی یا در تابلوهای این باشگاه‌ها دیده می‌شد. علاوه بر این آرش به عنوان مدل پوشاک مردانه نیز فعالیت می‌کرد. این جوان که به شهرت زیادی دست یافته بود با شکایت دختری جوان به عنوان شخصیتی منفی خبرساز شد.

این دختر در شکایت خود گفت: آرش او را فریب داده و به وی تجاوز کرده است.

دختر جوان از حدود یک سال قبل از این ماجرا با آرش دوست شده بود و آن دو در ابتدای دوستی برای ازدواج با یکدیگر برنامه‌ریزی می‌کردند اما به تدریج اختلافاتی میان آنها به وجود آمد تا اینکه روز حادثه، آرش از دختر جوان خواست برای تفریح به منطقه‌ای خارج از شهر بروند.

به این ترتیب آن دو راهی منطقه جنگلی و خلوت «کانان بادت» شدند و در آنجا پسر ایرانی (مهاجر) بعد از حمله به دختر جوان، او را مورد تجاوز قرار داد و سپس رهایش کرد.

البته به دختر تذکر داد که حق ندارد در این‌باره به کسی حرفی بزند یا شکایتی را طرح کند.

دختر جوان بعد از این حادثه در حالی‌که به شدت پریشان بود به محل کارش رفت و در آنجا ناگهان بیهوش شد. همکاران او نیز از اورژانس کمک خواستند. این دختر بعد از انتقال به بیمارستان و بهبودی نسبی، ماجرا را تعریف کرد و پس از آن پلیس وارد عمل شد.


شاکی به ماموران گفت: «من قبلا به آرش گفته بودم تمایلی به برقراری رابطه جنسی با او ندارم اما وی روز حادثه به زور به من تجاوز کرد او خیلی پرزور است و برای همین هم نتوانستم در برابرش مقاومت کنم آن منطقه خیلی خلوت بود و هرچه فریاد کشیدم کسی صدایم را نشنید.»
ماموران در ادامه تحقیقات، متهم را بازداشت و او را به مرجع قضایی معرفی کردند. آرش که یکی از مشهورترین وکلای سوئد را برای دفاع از خود انتخاب کرده بود، در دادگاه توضیحاتی را ارایه داد که نتوانست قاضی را قانع کند و او در نهایت به سه سال زندان محکوم شد.
قاضی دادگاه در رای خود نوشت به دلیل سن کم متهم، برای او تخفیف قایل شده و حکم شدیدتری نداده است البته آرش به غیر از تحمل مجازات زندان باید مبلغ ۱۴۰‌هزار کرون نیز به قربانی پرداخت کند.
این حکم برای آرش بسیار‌گران تمام شد زیرا وی یکی از مهم‌ترین مسابقاتی را که باید در آن شرکت می‌کرد و بخت زیادی هم برای قهرمانی داشت، به دلیل حضور در زندان از دست داد.
علاوه بر این، تمامی باشگاه‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد این ورزشکار و مدل اعلام کردند دیگر حاضر به ادامه همکاری با او نیستند و نام و عکس وی از سایت‌ها و تابلوهای تبلیغاتی برداشته شد. البته آرش امیدوار است مجازات او در دادگاه استیناف کاهش پیدا کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا