یزدفردا :سرگرد شاکری رئیس پلیس فتا استان کردستان بیان داشت: پیرو شکایت فردی مبنی بر تهدید در فضای مجازی، ﻤﺄمورین سریعاً اقدامات خود را آغاز نمودند.

بنا بر اشهارات شاکیه، وی چندی پیش در یکی تالارهای گفتگو با فردی آشنا و بدلیل عدم آشنایی با تهدیدات فضای مجازی و با ترفند وحیله از سوی شخصی ناشناس اغفال  و عکس‌های شخصی خود را از طریق ایمیل و محیط چت برای وی ارسال نموده است و متهم پس از دریافت عکس‌های درخواست دریافت web cam و تقاضای غیر اخلاقی را داشته، که وی حاضر به انجام خواسته نشده است و متعاقب آن با ارسال ایمیل و پیام‌های متعدد اقدام به تهدید شاکیه نموده است.

لذا طی بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان متهم شناسایی و طی عملیاتی وی دستگیر شد. طی بازبینی محتویات لب تاپ متهم تعداد زیادی عکس دختران بی حجاب که احتمالاً از طریق چت کردن بدست آورده بود و همچنین حدوداً 26 گیگا بایت انواع فیلم‌های مستهجن یافت شد.
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص به کاربران هشدار داد: هیچگاه به افرادی که در محیط چت روم و شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید اعتماد نکنید زیرا در این فضا کلاهبرداران و اخاذان به راحتی می‌توانند تغییر چهره داده و از شما اخاذی نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا