یزدفردا :در حالی که در دادگاه هفته جاری اختلاس 3هزار میلیاردی قاضی سراج از فرار خاوری از کانادا خبر داد، یک منبع نزدیک به خانواده خاوری از محل سکونت فعلی خاوری پرده برداشت.

به گزارش جهان بازتاب نوشت:


بنا بر این گزارش، روز یکشنبه قاضی سراج گفت: کشور کانادا قرار بود خاوری را به ایران تحویل بدهد، اما خاوری متوجه موضوع شد و فرار کرد.

رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه نیز گفته با سفارت کانادا در تماس بوده‌ایم و افسر پلیس رابط کانادا را در اسلام‌آباد به تهران دعوت کردیم و موضوع پرونده را به طور کامل در میان گذاشتیم و وی مسئولیت پیگیری آن را بر عهده گرفت.  به گفته او از طریق سفارت نیز پیگیری‌هایی شد که ملاقاتی با خاوری صورت گیرد و زمینه‌های برگشت وی را فراهم کنیم. متاسفانه وی در ملاقات حاضر نشد.

مهمان‌پرست اضافه کرد:‌ مباحثی مطرح شد در ارتباط ابا اینکه ممکن است وی کانادا را ترک کرده باشد،‌ در همین رابطه کاردار کانادا احضار شد و از وی توضیح خواسته شد. مساله در دست پیگیری است.

در این حال یک منبع نزدیک به خانواده خاوری در گفتگو با «بازتاب» از محل سکونت فعلی خاوری پرده برداشت.

این منبع آگاه به خبرنگار بازتاب گفت: چند روز قبل در تماسی که با اردوان (پسر خاوری) داشتم، پس از صحبتهای جاری و خصوصی که داشتم از حال حاج آقا سوال کردم که وی گفت اینجا (منظور در کاناداست) خیلی برایش مشکل ایجاد کردند. ایرانیان مقیم اینجا از یک طرف و پلیس از طرف دیگر ، مدام  درب خانه ما بودند و دو ماشین نیز به بهانه حفاظت همه کارهایش را تحت نظر داشتند، تا جایی که در زندگی جاری اش  تاثیر گذاشته بود. برای همین هر چه اینجا داشت را به ما واگذار کرد و خودش به آمریکا رفت.

این منبع آگاه می گوید: وقتی با تعجب از وی پرسیدم مگر نمیگویند ایشان به کارائیب رفته، وی خندید و گفت: نه، کارائیب که جای زندگی نیست.

وی در ادامه افزود: زمانی که با شوخی از اردوان پرسیدم کی به ایران می آیید گفت: من که مشکلی ندارم برای رفت و آمد. ولی  بابا فعلاً صلاح نمی داند بیاید. تا ببینیم چه پیش می آید.

گفتنی است با توجه به دوره های طولانی ریاست خاوری بر بانک های سپه و ملی و اطلاع او از اسرار مالی کشور، فشار و استفاده سرویس های جاسوسی، به ویژه سازمان سیا از وی در مقطع کنونی محتمل است که آثار نامبارکی برای منافع کشورمان به همراه دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا