دو پسر جوان که در جریان تصادفی عمدی با مرد طلبکار، او را به طرز هولناکی به قتل رسانده بودند پس از دستگیری به تشریح ماجرا پرداختند.
یزدفردا : ساعت 21 و 40 دقیقه 21 خرداد امسال ماموران کلانتری 134 شهرک غرب از مرگ مشکوکی در بلوار فرحزادی روی پل نیایش باخبر شدند.

با حضور ماموران کلانتری و بررسی های مقدماتی مشخص شد که یک دستگاه خودرو ریو سفید رنگ که از محل متواری شده، با جوانی به نام "فرشاد. ع" 26 ساله برخورد و پس از آن یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ نیز به رانندگی "مهدی. خ" 28 ساله در حالیکه فرشاد بر روی زمین افتاده بود، از روی بدن وی عبور می کند که در لحظه متواری شدن از محل، راننده پژو پارس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با کناره اتوبان برخورد و از ناحیه دست چپ دچار شکستگی می شود.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه پنجم ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان در اولین مرحله به تحقیق از راننده خودرو پژو پارس پرداختند. "مهدی. خ" در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: با تماس تلفنی یکی از دوستانم به نام کسری. ط 23 ساله، با یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ به محل قرار ملاقات - محل حادثه - مراجعه و به محض حضور در محل مشاهده کردم که چند نفر از داخل یک دستگاه خودرو پژو پارس و یک دستگاه خودرو پژو 206 پیاده و به سمت خودروی من و کسری حمله ور شدند که یک نفر از آنها، ضمن درگیری با من فرمان خودرو را گرفت که به علت عدم توانایی در کنترل خودرو ، پس از عبور از روی بدن مقتول به سمت جدول کنار اتوبان منحرف شدم.

با شناسایی یکی از دوستان مقتول که در زمان حادثه به همراه مقتول در محل حضور داشت، وی به اداره دهم منتقل و در خصوص زمان حادثه به کارآگاهان گفت: روز حادثه طی تماس تلفنی فرشاد - مقتول - در محل حادثه حاضر شدم که مشاهده کردم یک دستگاه خودرو ریو و یک دستگاه خودرو پژو پارس نیز در محل حضور دارند. سرنشینان آنها پس از درگیری متواری شدند که خودرو ریو با سرعت با فرشاد برخورد و متواری شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی مالک خودرو ریو شدند که در ادامه تحقیقات مشخص شد که خودرو در اختیار فرزند خانواده به نام کسری. ط می باشد.

در مراجعه به محل سکونت کسری در منطقه صادقیه، کارآگاهان دریافتند که وی از محل سکونت خود متواری شده لذا با انجام شیوه های خاص پلیسی و ارائه آموزش های لازم به اعضای خانواده ی کسری ، نهایتا متهم در مورخه 25 خرداد خود را به اداره دهم پلیس آگاهی معرفی کرد.

با آغاز تحقیقات از کسری. ط، وی در مراحل اولیه تحقیقات سعی در انحراف مسیر تحقیقات پلیسی مبنی بر غیرعمدی بودن تصادف را داشت که با توجه به ارائه مستندات و دلایل غیر قابل انکار ، ضمن اعتراف صریح به قتل، گفت: از حدود یک سال سال پیش با فرشاد دوست بودم و از وی موادمخدر و گراس خریداری می کردم. حدود 200 هزار تومان به فرشاد بدهکار شده بودم تا اینکه در روز حادثه چندین بار جهت پرداخت بدهکاری، از طریق تماس تلفنی مرا تهدید کرد اما چون من پول نداشتم پرداخت بدهی را به زمان دیگری موکول می کردم که سرانجام با همدیگر در آدرس بلوار فرحزادی، روی پل نیایش قرار گذاشتیم و من نیز به همراه یکی از دوستانم به نام مهدی. خ در محل قرار حاضر شدیم که ناگهان متوجه شدم فرشاد با مشاهده ما به همراه دوستانش از داخل دو دستگاه خودرو پژو پارس و پژو 206 پیاده و به طرفمان حمله ور شدند. در حالیکه در داخل خودرو بودم، ترسیدم و قصد فرار داشتم که ناگهان فرشاد به سمت ماشین آمد و من نیز بدون توجه به وی با او برخورد کرده و بلافاصله پس از افتادن فرشاد از صحنه متواری شدم. از آنجائیکه دوستم مهدی. خ در محاصره دوستان فرشاد قرار داشت، او نیز در حال فرار با خودروی خود از روی فرشاد رد شد که به علت عدم کنترل، خودرو از مسیر منحرف و داخل جوی آب افتاد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده - معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده و اعتراف صریح متهمان، قرار بازداشت موقت برای هر دو متهم صادر و به دستور بازپرس پرونده، متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

منبع:  مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا