آقاجان مهدی صاحب الزمان(عج) از روز شنبه که "محمود کاظمی" قربانی کم توجهی و نگاه غیرمنصفانه برخی مسئولان شد، بیشتر و بیشتر برای فرجت دعا میکنیم تا خودت برای اصلاح جامعه و رفع برخی بی عدالتی ها و کمبودها بیایی تا شاید حضور عدالت محور شما باعث شود روح "شهید علیرضا کاظمی" از احقاق حقوق فرزندان خردسال برادرش شاد شود.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: این هفته فضای شهرستان طبس آبستن حادثه ای دردناک در آغازین روز هفته بود، حادثه ای که در مقابل دیدگان مظلومانه دو کودک و نگاه مهربان یک همسر، برادر داغدیده یک شهید دفاع مقدس پرپر شد و جان را به جانان سپرد.

روز شنبه هفته جاری "محمود کاظمی" جوان 35 ساله طبسی در حادثه رانندگی که در تقاطع حادثه خیز خسروآباد طبس رخ داد، در حالیکه دو کودک و همسر وی نظاره گر این صانحه دلخراش بودند کشته شد تا ششمین مرگ در این نقطه رقم بخورد.

*شش حادثه منجر به فوت در سه راهی خسروآباد طبس

روستای خسروآباد در فاصله 5 کیلومتری شهر طبس و در حاشیه محور اصلی مواصلاتی طبس ـ دیهوک واقع شده که به دلیل قرار گرفتن مسیر ارتباطی این روستا با جاده اصلی در پیچ نامناسب و اتصال چندین فرعی و نیز سرعت بالای خودروهای بین‌شهری، همواره آبستن سوانح جاده‌ای متعددی است، به گونه‌ای که طی چند سال اخیر حداقل شش حادثه منجر به فوت و ده ها حادثه خسارت مالی در این منطقه به وقوع پیوسته است.

به همین منظور با مردم روستای خسروآباد به گفت و گو نشستیم و اهالی این روستا صمیمانه حرف دلشان را به خبرنگار "یزدفردا" گفتند، پس ضمن احترام به همه مسئولان استان یزد و شهرستان طبس این آئینه گفتار را در مقابل دیدگانشان ورق خواهیم زد، اگر مجالی یافتند پاسخ آنها را در همین پایگاه درج خواهیم کرد.

*سه راهی مرگ

عضو شورای اسلامی روستای خسروآباد طبس گفت: از تنگناهای اعتباری مطلعیم و می دانیم که هیچ مسئول یا فرد متعهدی در نظام جمهوری اسلامی قصد کارشکنی ندارد اما  محور مواصلاتی طبس - دیهوک که از حاشیه روستای خسروآباد می‌گذرد بسیار خطرناک بوده و به سه راهی مرگ شهرت یافته است.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی روستای خسروآباد می گوید: مکاتبات متعددی با مسئولان مربوطه در رابطه با رفع نقطه حادثه خیز روستا انجام داده ایم اما هیچ اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفته است و گویا مردمی که در سه‌راهی روستای خسروآباد کشته می‌شوند برای مسئولان ارزشی ندارند، مگر مسئولان خدا را قبول ندارند، پس چرا اقدامی نمی‌کنند، ما به عنوان شورای اسلامی روستا دیگر نمی‌توانیم پاسخ‌گوی مردم باشیم.

*برای رفع نقطه حادثه خیز، جاده را می بندیم

یک فعال عرصه رسانه های مجازی به خبرنگار یزدفردا، پس از اظهار نظر سرپرست اداره راه و شهرسازی طبس مبنی بر اینکه در صورت بی‌احتیاطی حتی در جاده دوبانده نیز حادثه وجود خواهد داشت و جاده طبس - دیهوک مشکل فنی ندارد، چراکه اگر در سانحه اخیر جاده دارای اشکال بود، کارشناس پلیس راه، جاده را مقصر اعلام می‌کرد، گفت: همانطور که بارها نماینده مردم طبس در مجلس نهم گفته است، مردم همواره از مسئولین جلوتر بوده و نجابت اهالی خسرو آباد طبس و ایستادگی شان، جلو بحرانهای بعدی را خواهد گرفت و ما نیز بنا بر ادای حق مسلمانی خود و همگام با بقیه مردم شهرستان که دائم بدلیل وضعیت بسیار نامطلوب جاده های شهرستان سیاهپوش عزیزانشان هستند و همنوا با فرزندان مرحوم "محمود کاظمی" و به نشانه اعتراض به سکوت مسئولین راهنمایی و رانندگی و رفع مسئولیت سرپرست اداره راه و شهرسازی اعلام می داریم: در صورت عدم اصلاح و یا حذف سه راهی مرگ ،جاده طبس ـ دیهوک باید بسته شود .

*کاش یک مدیر دلسوز دیگر مثل رئیس پلیس راه استان پیدا می شد

خانم مرضیه. ر از آموزگاران این روستا می گوید: وقتی که تقصیر بر گردن دیگران بیاندازیم فقط مردم را قربانی کم توجهی خواهیم کرد، کدام مسئول پاسخگوست؟ جایی که کسی توجه نمی کند، با کدام صدای بلند و رسا و با چه زبانی باید گفت: تقاطع خسروآباد حادثه خیز است ، این واقعه هم می طلبید که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد، همچون رئیس پلیس راه استان با شهامت اعلام کند، تردد در مسیر  طبس به دیهوک را ممنوع می کنیم...تا کی باید کاظمی ها (هر چند شاید مقصر در رانندگی  باشند)٬ بروند تا بالاخره چاره ای اندیشیده شود.

 *غم و غم جای شادی جشن نیمه شعبان را گرفت

حسین از جوانان روستای خسروآباد با چشمانی اشکبار و غمی سنگین می گوید: خوش بودیم که سه عید امامت و عید نیمه شعبان چهره روستا را دگرگون کرده بود و آماده بودیم تا روز پنج شنبه صدای شادیمان را به گوش مبارک حضرت ولی عصر(عج) برسانیم اما افسوس و صد افسوس که عوض جشن متفاوت پیراهن مشکی به تن کردیم و اشک و آه جای لبخندمان را گرفت و حالا خواهیم گفت: آقاجان مهدی صاحب الزمان(عج) از روز شنبه که "محمود کاظمی" قربانی کم توجهی و نگاه غیرمنصفانه برخی مسئولان شد، بیشتر و بیشتر برای فرجت دعا میکنیم تا خودت برای اصلاح جامعه و رفع برخی بی عدالتی ها و کمبودها بیایی تا شاید حضور عدالت محور شما باعث شود روح "شهید علیرضا کاظمی" از احقاق حقوق فرزندان خردسال برادرش شاد شود.

*دعا کنیم امام زمان(عج) بیاید تا جامعه عدالت محور شود

یکی از معتمدین خسروآباد که ظاهرأ 70 ساله نشان می دهد، با آهی سنگین گفت: ما که هرچه می گوئیم کسی نمی شنود، به هم ولایتی هایم گفته ام لازم نیست به فرمانداری طبس بروید و لازم نیست داد کنید، بیاید در شب میلاد امام زمان(عج) دعا کنیم برای اصلاح مدیریت و نرم شدن دل مدیرانی که می گویند وقتی قسمت است هرکجا باشی میمیری، دعا کنیم تا خدا خودش به درد دل غمدیده همسر و فرزندان صغیر و بی پناه کاظمی برسد.

*جاده طبس- دیهوک بسته خواهد شد

گفتنی است، اهالی روستای خسروآباد طبس اعلام کرده اند: چنانچه طی 10 روز آینده اقدام عملی برای رفع نقطه حادثه‌خیز سه‌راهی روستای خسروآباد طبس انجام نشود، جاده طبس - دیهوک تا زمان مشخص شدن تکلیف‌مان، به وسیله مردم روستا بسته خواهد شد.

*فقط بخشدار مرکزی مرحم زخم خسروابادی ها بود

یکی از بزرگان روستای خسرواباد گفت: جمعی از جوانان خسروآباد در صبح روز تشییع پیکر آخرین قربانی این نقطه حادثه‌خیز، برای رساندن اعتراض خود به گوش مسئولان، قصد انتقال جنازه به مقابل ساختمان فرمانداری و اداره راه و شهرسازی طبس را داشتند که طی تماس تلفنی با "احمد طالبیان مقدم" بخشدار مرکزی طبس و قول پیگیری وی برای رفع این نقطه حادثه‌خیز از این کار نیز صرف‌نظر کردند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا