یزدفردا : پلیس فتا : سرگرد نوروزی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در خصوص کشف پرونده برداشت غیر مجاز از حساب اشخاص بیان داشت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت وجه به صورت غیر مجاز از حساب وی ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز، که بدواً مشخص گردید کلیه برداشت ها طی سه مرحله به صورت اینترنتی صورت پذیرفته است. بنا بر اظهارات دختر شاکی وی چندی پیش از طریق یکی از کافی نت‌های استان اقدام به ثبت نام اینترنتی نموده و رمز کارت را در اختیار متصدی قرار داده، لذا طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید متصدی کافی نت مزبور در این برداشت‌ها نقشی نداشته و متهم از طریق چندین کافی نت و با شیوه‌ای ماهرانه اقدام به سرقت نموده است. نهایتاً پس از تحقیقات فنی و تخصصی و تلاش مستمر پلیس، متهم که از دانشجویان اخراجی رشته کامپیوتر بوده و از مهارت بالایی برخوردار می باشد شناسایی و طی عملیاتی وی دستگیر شد.

متهم پس از رویت مدارک و مستندات به جرم خود اعتراف و اظهار داشت که با نصب بدافزار جاسوسی در 4 کافی نت استان اقدام به کسب شماره کارت و رمز اطلاعات مراجعین نموده و تاکنون 8 فقره اطلاعات حساب را به دست آمده است که با اقدام سریع فنی پلیس فتا کلیه این اطلاعات از سیستم متهم حذف و تحت بررسی می باشد.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص بیان داشت: استفاده و خرید و فروش هرگونه نرم افزار جاسوسی ، VPN و فیلتر شکن جرم تلقی شده و پلیس با عاملین آن برخورد خواهد کرد. وی در ادامه افزود: مدیران و متصدیان کافی نت‌ها می‌بایست به نکات امنیتی که به آنها ابلاغ گردیده است، توجه داشته باشند از جمله اینکه: مدیران دفاتر خدمات موظفند شرایطی را فراهم نمایند که اطلاعات کاربر قبلی به محض قطع استفاده کاربر ، از بین رفته و برای دیگر مراجعین قابل بازیابی نباشد و نیز رایانه های استفاده در این مراکز بایستی الزاماً در حالت کاربر محدود (Limite I user) در اختیار کاربران قرار گرفته و درگاه های ورودی سیستم ها شامل  USB، کارت خوان‌ها و سایر درگاه‌ها که امکان اتصال حافظه ی جانبی به آنها وجود دارد، به صورت نرم افزاری مسدود گردد و نیز مدیران موظفند از نرم افزارهای امنیتی معتبر استفاده کرده و مرتباً نسبت به بروز رسانی نرم افزار اقدام نمایند.

                                                                    

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا