من به دنبال اصل معدنم، بنده در حاشیه قرار نخواهم گرفت و درگیر مسائل كوچك نخواهم شد.

یزدفردا :خبر  تشكیل جلسه شورای اداری شهرستان بهاباد با حضور نماینده مجلس را قبلا در یزدفردا منتشر نمودیم با توجه به واکنش های مختلف پیرامون اظارات نماینده و مسئولین شهرستان بهاباد سخنان نماینده 5 شهرستان استان در این جلسه به صورت مجزا منتشر می شود .

  • بنده در حاشیه قرار نخواهم گرفت و درگیر مسائل كوچك نخواهم شد.
  • اگر كسی بگوید كه این نظام خائن است، قطعاً بدانید خودش خائن و دروغگوست.
  • مسائل باید خارج از جوسازی و تحریك و در چارچوب قانون پیگیری و انجام شود.
  • من معتقدم بحث چادرملو با قدرت و جدیت باید پیگیری شود. من به دنبال اصل معدنم
  • هيچ كدام از اين پيشنهادها، بهاباد و بافق را به حوزه انتخابيه يزد ملحق نخواهد كرد.
  • من به دنبال اصل معدنم، بنده در حاشیه قرار نخواهم گرفت و درگیر مسائل كوچك نخواهم شد.
  • در مورد كارخانه گندله‌سازی با سرمایه‌گذار صحبت شده و به زودی جهت بازدید از منطقه به اینجا خواهد آمد
  • بحث شهر خورشیدی يك موضوع جدی است و با پيگيري ‌هاي صورت گرفته اميدواريم این امر در بهاباد محقق شود.
  • محرومیت مادر زادی نیست بلكه انسان‌ها آن را بوجود می‌آورند؛ در مقابل سازندگی هم مادر زادی نیست و انسان‌ها می‌سازند.
  • بنده در این موضوع با جدیت وارد صحنه خواهم شد و مسئولان ارشد نیز باید همكاری داشته باشند و بايد حق مردم را به آنها داد.
  • با مدیر عامل شركت گاز استان رايزني شده تا به نحوي برنامه‌ريزي شود كه بافق و بهاباد همزمان به گاز متصل شوند و با هم به سهم‌شان برسند.
  • شما(مسئولین) و همه ما باید به مردم پاسخ دهیم. مردم حق دارند نسبت به قضایا مطلع باشند و حق دارند بدانند كه حقوق‌بگیران آنان، چه كار می‌كنند.
  • چون معدن را كساني از این مردم گرفتند و باید با قانون و حساب و كتاب به آنها برگرداند و اگر افرادي می‌خواهند این قضیه را منحرف كنند، اشتباه كرده‌اند.
  • به دلیل محرومیت منطقه و فاصله زیاد شهرستان تا مركز استان و شهرستان‌های همجوار احداث بیمارستان و استقرار پزشكان متخصص در آن بسیار ضروریست

 

یزدفردا :نماینده مردم شهرستان‌های بهاباد، بافق، مهریز، ابركوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر پيگيري موضوع مالكیت معدن چادرملو، گفت: من به دنبال اصل معدنم، بنده در حاشیه قرار نخواهم گرفت و درگیر مسائل كوچك نخواهم شد.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام  روابط عمومی فرمانداری بهاباد،‌ حجت الاسلام "دخیل عباس زارع زاده" در نشست شورای اداری شهرستان بهاباد اظهار نمود: محرومیت مادر زادی نیست بلكه انسان‌ها آن را بوجود می‌آورند؛ در مقابل سازندگی هم مادر زادی نیست و انسان‌ها می‌سازند.

وي در مورد مالكیت معدن چادرملو كه هم‌اكنون در حوزه استحفاظی اردكان قرا ر دارد، گفت: من معتقدم بحث چادرملو با قدرت و جدیت باید پیگیری شود. من به دنبال اصل معدنم، چون معدن را كساني از این مردم گرفتند و باید با قانون و حساب و كتاب به آنها برگرداند و اگر افرادي می‌خواهند این قضیه را منحرف كنند، اشتباه كرده‌اند.

وی با بيان اين كه اين موضوع بحث حق و حقوق است، ادامه داد: بنده در حاشیه قرار نخواهم گرفت و درگیر مسائل كوچك نخواهم شد.

زارع زاده همچنین تأكید كرد: مسائل باید خارج از جوسازی و تحریك و در چارچوب قانون پیگیری و انجام شود.

سخنگوی كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مورد احداث كارخانه گندله‌سازی در بهاباد، خاطرنشان كرد: در مورد كارخانه گندله‌سازی با سرمایه‌گذار صحبت شده و به زودی جهت بازدید از منطقه به اینجا خواهد آمد. بنده در این موضوع با جدیت وارد صحنه خواهم شد و مسئولان ارشد نیز باید همكاری داشته باشند و بايد حق مردم را به آنها داد.

وی خطاب به مسئولان بر لزوم پاسخگویی در قبال مردم تأكید كرد و خطاب به آنان گفت: شما(مسئولین) و همه ما باید به مردم پاسخ دهیم. مردم حق دارند نسبت به قضایا مطلع باشند و حق دارند بدانند كه حقوق‌بگیران آنان، چه كار می‌كنند.

نماینده مردم بزرگترین حوزه انتخابیه كشور در مجلس شورای اسلامی افزود: من و شما حقوق‌بگیر مردم هستیم، كل زندگی‌مان را مدیون مردمیم و وظیفه داریم برای این مردم با تمام وجود كار كنیم.

زارع زاده در ادامه بهاباد و خاتم را از محروم‌ترین مناطق استان یزد برشمرد و اظهار نمود: اين دو شهرستان در تعريف شهرها و مناطق محروم كشور قرار دارند و باید از عواید آن بهره‌مند شوند.

وی در مورد گازرسانی به بهاباد نيز عنوان كرد: با مدیر عامل شركت گاز استان رايزني شده تا به نحوي برنامه‌ريزي شود كه بافق و بهاباد همزمان به گاز متصل شوند و با هم به سهم‌شان برسند.

نماینده مجلس توجه به كارهای زیربنایی و زیرساختی را مهم دانست و افزود: بحث شهر خورشیدی يك موضوع جدی است و با پيگيري ‌هاي صورت گرفته اميدواريم این امر در بهاباد محقق شود.

زارع‌زاده در رابطه با تغييرات حوزه انتخابيه استان يزد و افزايش يك نماينده به استان، گفت: بحث تغييرات حوزه انتخابيه در كميسيون شوراها در حال بررسي است و در اين رابطه پنج پيشنهاد به كميسيون ارسال شده كه البته هيچ كدام از اين پيشنهادها، بهاباد و بافق را به حوزه انتخابيه يزد ملحق نخواهد كرد.

اين نماينده مجلس در پايان با اشاره به دلسوزی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم، تصریح كرد: این نظام برخاسته از خون شهدا و برخاسته از ایثار ایثارگران و شكنجه انقلابیون در زمان قبل از انقلاب است و اگر كسی بگوید كه این نظام خائن است، قطعاً بدانید خودش خائن و دروغگوست.

"محمدرضا هدايی" فرماندار بهاباد نيز در اين نشست اظهار نمود: شهرستان بهاباد با گذشت دو سال از ارتقاء از بخش به شهرستان و علي رغم اقدامات خوبی كه جهت آبادانی و توسعه این منطقه انجام گرفته، كماكان با مشكلات زیادی در حوزه‌های مختلف روبرو است.

وي در توضیح برخی از مشكلات و معضلات اين شهرستان، گفت: مسئله احداث بیمارستان كه از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت می‌باشد به دلیل دستور وزیر بهداشت مبنی بر رعایت سطح‌بندی معلق مانده است در حالي كه به دلیل محرومیت منطقه و فاصله زیاد شهرستان تا مركز استان و شهرستان‌های همجوار احداث بیمارستان و استقرار پزشكان متخصص در آن بسیار ضروریست.

هدايي ادامه داد: راه‌اندازی بخش دیالیز، اتمام راه بهاباد- دربند- نایبند كه 9 سال از شروع آن می‌گذرد و نقش بسیار مهمی در توسعه بهاباد و خروج آن از بن بست دارد، پوشش دادن بخشی از راه بهاباد به بافق از روستای پرك تا معدن سه چاهون و ادامه آن تا نزدیك بافق و راه بهاباد تا دو راهی ساغند توسط اداره راه، پلیس راه و بیمه، تصویب چارت سازمانی ادارات شهرستان، احداث دانشگاه پیام نور و مراكز آموزش عالی، استقرار دادگستری و افزایش نیروی دادگاه عمومی شهرستان، تصویب بودجه جهت احداث ساختمان موزه بهاباد كه در زمره‌ي برترین موزه های‌علوم طبیعی كشور قرار دارد، شروع عملیات گازرسانی به بهاباد همزمان با شروع گازرسانی به بافق با توجه به مصوبه هیأت دولت، احداث پایانه مسافربری در خور شأن مردم در ورودی و نزدیك شهر یزد جهت تسهیل در ایاب و ذهاب مردم اين شهرستان به مركز استان، برخی از خواسته‌های بحق مردم و مسئولان بهاباد است كه امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسد.

فرماندار بهاباد همچنين با اشاره به كاهش شدید سفره‌های آب زیرزمینی و افزایش املاح و سختی آب، گفت:  آبی كه معدن چادرملو از سفره‌های زیرزمینی بهاباد برداشت می‌كند، بیش از اندازه است و حق مردم را به صورت اصولی پرداخت نمی‌كند به طوري كه مردم از این موضوع متضرر شده‌ا‌ند.

حجت الاسلام "ملاحسینی" امام جمعه بهاباد هم بر همكاری همه مسئولین شهرستان با نماینده مجلس شورای اسلامی تأكید كرد و در ادامه برخی از مشكلات شهرستان را یادآور شد و اظهار نمود: عمده مشكل بهاباد، اشتغال است.

وي اضافه نمود: عدم احداث كارخانه گندله‌سازی كه قول احداث آن از جانب مسئولان ارشد استان و مسئولین معدن چادرملو به مردم داده شده است، برداشت معدن چادرملو از آب سفره‌های زیرزمینی بهاباد، عدم تعیین مرز شهرستان، عدم استقرار نمایندگی ادارات در بخش آسفیچ و غیراستاندارد و خطرناك بودن جاده بهاباد- بافق از مشكلاتی است كه مردم را دچار ناراحتی و نارضایتی كرده است و باید هر چه سریع‌تر این مشكلات برطرف شوند.

امام جمعه بهاباد در خصوص موضوع معدن چاه گز كه شبهاتی را در بین مردم شهرستان‌هاي بافق و بهاباد ایجاد نموده است نيز بیان كرد: در اين رابطه تابع تقسیمات كشوری هستیم و از لحاظ تقسیمات كشوری و مطابق مصوبه هیات دولت، این معدن در حوزه استحفاظی بهاباد قرار دارد و مسئولان استان نیز بر این امر تأكید دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا