یزدفردا:کارشناس پلیس فتا ناجا بیان داشت: یکی از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی فشینگ و دسکتاپ فشنیگ است. در فشینگ همانطور که قبلا گفته شد کلاهبردار با ساختن صفحه جعلی که معمولاً آدرس این صفحه جعلی با آدرس سایت اصلی دارای تفاوت جزئی است اقدام به دریافت اطلاعات حساب و رمزهای عبور کاربر می کند، در حالیکه در دسکتاپ فیشینگ صفحه جعلی دارای تمام مشخصات و حتی آدرس یکسان با صفحه اصلی می باشد. و این شگرد نیازمند اجرای یک بد افزار بر روی سیستم قربانی است. با توجه به توضیح قبل روش تشخیص دسکتاپ فیشینگ برای کاربران معمولی دشوار است زیرا اقدامات مجرمانه پشت پرده صورت میگیرد. لذا با توجه به گسترش روز افزون این دسته از جرایم و برای جلوگیری از به دام افتادن در فشینگ لازم است به آدرس سایت دقت نمایید و از لینک هایی که در سایت ها و یا ایمیل ها برای شما آورده شده برای ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی استفاده نکنید، ولی برای مقابله با دسکتاپ فشینگ باید موارد زیر رعایت گردد.
1.    از نسخه های قدیمی ویندوز عامل مانند ویندوز XP استفاده نکنید و بصورت مرتب اقدام به بروز رسانی سیستم عامل خود نمایید.
2.    آنتی ویروس مناسب بر روی سیستم خود داشته باشید و آن را بروز نمائید.
3.    از مرورگرهایی استفاده کنید که حاوی لیستی از سایتهای طراحی شده توسط کلاهبرداران اینترنتی معروف هستند و سایتی که قصد بازدید از آنرا دارید با لیست درون خود مقایسه میکنند، مانند IE7 , MOZILLA , FIREFOX , OPERA
4.    مرورگر اینترنتی خود را همیشه بروز کنید.
5.    از دانلود و اجرای فایل های پیوست ایمیل های مشکوک و ناشناس جدا خودداری کنید.
6.    نرم افزار های مورد نیاز خود را از سایتهای معتبر دارای اصالت دانلود نمائید و از دانلود نرم افزار های مشکوک خودداری کنید.
در پرونده ای که اخیرا در پلیس فتا رسیدگی شده است، مجرم با آلوده کردن سیستم قربانیان از طریق فریب وی برای دانلود و نصب بد افزار، اقدام به اجرای شگرد دسکتاپ فیشینگ بر روی تعداد زیادی رایانه شخصی نموده است.
در نهایت این کارشناس پلیس فتا از کلیه کاربران میخواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آنرا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا