یزدفردا : سرگرد علی نیک نفس سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا ناجا روز گذشته در مصاحبه با خبرنگار ما هشدار داد : شهروندان که از سرویس های ایمیل جهانی استفاده می‌کنند مراقب باشند.
این کارشناس پلیس فتا ناجا ضمن بیان مطلب فوق گفت : با توجه به اینکه استفاده از فضای مجازی در حال گسترش است شاهد استفاده‌های فراوان از این فضا می باشیم.
به نحوی که بسیاری از شهروندان از این طریق به تبادل اطلاعات و وجوه خود اقدام می‌کنند.
وی در ادامه به برخی از آسیب هایی که کاربران حوزه فضای مجازی هنگام استفاده از سرویس‌های ایمیل خود به شرح زیر اشاره کرد:
1.    نسبت به ایمیل های دریافتی و ارسالی هوشیاری لازم را داشته باشیم تا به دام شیادان این حوزه نیافتاده و اسناد و مدارک مالی را برای آنان ارسال نکنیم.
2.    به نامه های الکترونیکی مشکوک اعتنا نکنیم.
3.    از ارائه اطلاعات و مشخصات هویتی، جغرافیایی و نوع فعالیت اقتصادی از طریق ایمیل خودداری نمائیم.
4.    بر روی لینک های درج شده در ایمیل دریافتی بصورت مستقیم و بدون بررسی و دقت در متن آدرس لینک کلیک نکرده و بمنظور وارد شدن به سایتی آدرس آن را در آدرس بار تایپ نمائیم.
5.    در صورتیکه وسعت فعالیت اقتصادی تجار و بازرگانان زیاد و گسترده است امکان جلب توجه هکرها و مجرمین حوزه سایبر برای آنان وجود دارد، در این خصوص لازم است قبل از انجام هرگونه معامله اینترنتی کلیه موارد را با طرف معامله بصورت تلفنی چک نمایند.
سرگرد نیک نفس در خاتمه از شهروندان خواست تا به تذکرات داده  شده توجه کافی داشته باشند و در صورت دریافت ایمیل مشکوک سریعا آن را به پلیس فتا گزارش کنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا