به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد درنشستی با حضور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد مسائل مربوط به نحوه ثبت نام ، چگونگی تائید مشخصات دانش آموزان اتباع خارجی و بعضی از معضلات مربوط به ثبت نام اتباع خارجی در مدارس بررسی شد .
در این جلسه که جمعی از معاونین و کارشناسان اداره کل و روسای آموزش و پرورش نواحی یک و دو یزد حضور داشتند مدیر کل اتباع خارجی استان در خصوص مدارک اقامتی که اتباع خارجی در حال حاضر در دست دارند و چگونگی تمدید و اعتبار آن توضیحاتی را ارائه نمود .ایشان مدارک اتباع خارجی را شامل کارت هویت ویژه اتباع خارجی (مخصوص اتباع عراقی ) کارت آمایش موقت 8 (مخصوص اتباع افغانی )دانستند که از طریق اداره کل اتباع و امور مهاجرین به آنها داده می شود و مدارک اقامتی دیگر مانند گذزنامه و دفترچه پناهندگی نیز از مدارکی است که توسط پلیس مهاجرت دارای اعتبار  و یا صادر می گردد.
 در این جلسه مقرر شد با هماهنگی واحدهای فناوری دو اداره مشخصات دانش آموزان اتباع خارجی که در سامانه ثبت نام توسط مدیران ثبت نام شده اند تائید گردد . همچنین در خصوص مسائل و معضلات بهداشتی ، اجتماعی و فرهنگی که با حضور اتباع خارجی در مدارس ایجاد می گردد  بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ گردید . 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا