یزدفردا:سرهنگ زارع پور رئیس پلیس استان یزد به دانشجویان گرامی هشدار داد : در جهت حفاظت و مراقبت از اطلاعات شخصی خود از اعتماد بیش از حد به اطرافیان و دوستان خودداری کنید.
 سرهنگ زارع پور اعلام کرد : در پی شکایت یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه سایت شخصی وی هک شده و احتمال به سرقت رفتن اطلاعات شخصی او زیاد است این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا  قرار گرفت.
این مقام مسئول افزود: پس از انجام عملیات های فنی و مهندسی مشخص شد که توسط هم خوابگاهی شاکی بر روی لپ تاپ او نرم افزار جاسوسی نصب شده که در صورت اتصال به اینترنت دسترسی به اطلاعات شخصی شاکی را برای وی مهیا می کند.
وی تصریح کرد : در تحقیقات فنی بعمل آمده از متهم و رو به روی او با مستندات به جرم خود اعتراف کرد و گفت : من در زمینه برنامه نویسی تخصص دارم و برای آزمایش نرم افزار ها و حس کنجکاوی مرتکب این جرم شدم و زمانی که دوستانم لپ تاپشان را برای نصب نرم افزار یا رفع ایراد به من می دادند این نرم افزار جاسوسی که توسط خودم ساخته شده را بر روی سیستمشان نصب می کردم .
سرهنگ زارع پور در خاتمه اضافه کرد : از شهروندان عزیز مخصوصاً دانشجویان گرامی خواسته می شود جهت حفاظت و مراقبت از اطلاعات شخصی خود از اعتماد بیش از حد به اطرافیان و دوستان خودداری و لپ تاپ و کامپیوتر شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا