یزدفردا:«ناکولا باسلی ناکولا» فردی است که گفته می‌شود سازنده فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) است، شب گذشته خود را به پلیس آمریکا معرفی کرده است.

به گزارش  خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: مرکز اصلاح و تربیت فدرال آمریکا صبح امروز فیلمساز آمریکایی سازنده فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) را مورد بازجویی قرار داد.
«ناکولا باسلی ناکولا» فیلمساز 55 ساله‌ای است که گفته می‌شود سازنده فیلم هتاک موسوم به «بی‌گناهی مسلمانان» است. وی ساعات اولیه امروز خود را به نیروهای پلیس معرفی کرده و صبح امروز در کلانتری در لس‌آنجلس مورد بازجویی قرار گرفته است.
معاون کلانتر این منطقه گفته است که وی داوطلبانه با ماموران همراه شده و پلیس قصد دارد بررسی کند تا مشخص شود که آیا وی با ساخت این فیلم قوانین فدرال را نقض کرده است، یا خیر. به گفته او، ناکولا اکنون بازداشت نبوده و به صورت داوطلبانه در پایگاه پلیس حضور دارد.
وی می‌گوید اطلاعی در مورد محتوای بازجویی و اینکه این بازجویی چه مدت طول کشیده ندارد. مرکز اصلاح و تربیت کالیفرنیا هم هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.
ناکولا در هنگام انتقال به کلانتری، یک کت، کلاه، روبند و عینک داشته است.
پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه این نیروهای پلیس بوده‌اند که ناکولا را بازداشت کرده‌اند، اما پلیس فدرال با رد این خبر، اعلام کرده است که پلیس وی را بازداشت نکرده و حضور او در پایگاه پلیس داوطلبانه بوده است.
این فیلمساز هتاک در سال 2010 نیز به دلیل کلاهبرداری بانکی به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بود.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا