در جلسه‌ای با حضور شهردار و مسئولین درآمد و حسابداری شهرداری میبد و دیگر مسئولین واحدهای مختلف، مسائل مالی و پولی شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

  شهردار میبد به اهمیت پرداخت به موقع عوارض از سوی شهروندان اشاره کرد و آن را منبع درآمدی پایدار برای توسعه و عمران شهر عنوان کرد. وی به استفاده از بخش خصوصی و پیمانکاران در انجام امور مربوط به شهرداری در زمینه خدمات شهری توصیه نمود و در این جلسه بحث واگذاری حفظ و نگهداری و مرمت آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های بخشی از شهر به پیمانکار بخش خصوصی مطرح شد.

  شهردار میبد با اشاره به قدیمی بودن قوانین شهرداری‌ها ضرورت بازنگری و اصلاح آن را یادآور شد امری که موجب شده به علت جریمه‌های پایین در زمینه برخورد با خسارت به اموال عمومی و فضای شهری مثل دیوارنویسی بازدارندگی لازم را نداشته باشد.

  محمدرضا حفیظی از دیرکرد پرداخت هزینه خسارت‌های ناشی از حفاری‌هایی که از سوی نهادهای اجرایی و خدمات شهری مثل اداره گاز و اداره آب و فاضلاب وارد می‌شود گله نمود در برخی از موارد شهرداری مجبور به مرمت خسارت وارده می‌شود اما وصول هزینه‌های آن مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

  وی افزود سهم شهرداری از مالیات جمع‌آوری شده از سطح شهر نسبت به حجم پروژه‌هایی که انجام می‌دهد کم ‌‌‌می‌باشد و لازم است مجوزهای مورد نیاز جهت تملک دارایی و اختصاص آن برای جایگزینی املاک آزادسازی شده و توسعه شهری اخذ شود.

  در این جلسه واحد بازرسی و اجرائیات شهرداری موظف شد تلاش بیشتری جهت انجام تبلیغات سطح شهر و دریافت عوارض مربوط به آن داشته باشد. همچنین واحد نوسازی از صدور فیش نوسازی برای اماکن دولتی و واحدهای ساختمانی که مدت زمان طولانی از پرداخت عوارض آنها گذشته خبر داد.

  نکته دیگری که در این جلسه به آن پرداخته شد لزوم دقت بیشتر در عقد قراردادها و لحاظ نمودن نکات ایمنی و ضرورت نصب لوازم هشدار دهنده در حین انجام پروژه‌ها و بیمه نمودن تمامی مراحل انجام طرح‌ها می‌باشد تا در صورت خسارت‌ها و زیان‌های احتمالی، بیمه‌های طرف قرارداد پاسخگو باشند و از تحمیل هزینه‌های اضافی به شهرداری یا پیمانکار جلوگیری شود.

  یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی شهرداری میبد لیستی از چک‌های برگشتی مربوط به متقاضیانی است که از شهرداری خدماتی دریافت نموده و یا عوارض آنها به صورت تقسیط در نظر گرفته شده و قادر به پرداخت آن نمی‌باشند.

  به گزارش روابط‌عمومی شهرداری میبددر این جلسه راه‌حل‌هایی برای کاهش هزینه‌ها از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری و فروش کالاهای بلااستفاده در انبار پیشنهاد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا