پیرو خبرسازی های رسانه های ملی و غیر ملی در خصوص تشکیک در بيماري و بستری شدن آقای مهدی هاشمی در بیمارستان و همچنين نحوه بازگرداندن عجيب و هتاکانه ایشان از بيمارستان به زندان، توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی ملت شریف ایران به استحضار می رسد...

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

بیانیه خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی

واکنش خانواده هاشمی رفسنجانی به خبرسازی ها و ربودن مهدی هاشمی+ عکس و سند

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در پی انتشار برخی اخبار از سوی سایت ها، خبرگزاری ها و صدا و سیما درباره بیماری مهدی هاشمی، مواردی اتهامی وی و رفتار ماموران دادستانی در ربایش وی از بیمارستان، بیانیه خود را خطاب به ملت ایران منتشر کردند.

 به گزارش آفتاب نیوز در این بیانیه نسبت به انتشار خبرهای غیر موثق از سوی خبرگزاری فارس و صدا و سیما اعترض شده و اعلام کرده اند که به زودی از این دو رسانه شکایت می کنند. در بیانیه خانواده هاشمی رفسنجانی آمده که مهدی هاشمی هنگام انتقال از اتاق به بخش سی تی اسکن بیمارستان دی بدون اطلاع پزشکان توسط .. ربوده شده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

 

پیرو خبرسازی های رسانه های ملی و غیر ملی در خصوص تشکیک در بيماري و بستری شدن آقای مهدی هاشمی در بیمارستان و همچنين نحوه بازگرداندن عجيب و هتاکانه ایشان از بيمارستان به زندان، توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی ملت شریف ایران به استحضار می رسد:

 

موضوع عارضه قلبی آقای مهدی هاشمی پس از يك ماه حضور در انفرادی تشدید و به مرور افزایش یافت. ایشان در تماسی که با خانواده خود از زندان اوین داشته اند از درد شدید در ناحیه سینه و پشت قفسه سینه گلایه می کنند و خانواده بلافاصله مساله را به قاضی تحقیق و مسولان دادستانی تذكر می دهند و آنها هم با همکاری پزشک بهداری زندان و سپس پزشک معتمد دستگاه قضایی اقدام به معاینه می کنند. پس از افزایش نگرانی های خانواده با توجه به سابقه قبلی بیماری ایشان، با درخواست دادستانی و مسوولان زندان، جناب آقای دکتر ایرج ناظری متخصص قلب و عروق و از پزشکان معتمد نظام به معاینه وی می پردازند.

 

پس از اعلام نظر کتبی جناب آقای دکتر ناظری که به این بیانیه پیوست شده، موضوع با درخواست دادستانی در کمیسیون هفت نفره پزشکی مطرح و این کمیسیون نظر پزشک معتمد در خصوص ضرورت انجام آنژیوگرافی را به تصویب می رساند.

 

پس از احراز نشانه های عارضه قلبی، آقای مهدی هاشمی توسط ماموران دادستانی و زندان اوین برای انجام عمل آنژیوگرافی به بیمارستان دی انتقال یافت و برخلاف آنچه در اخبار 20:30 (رسانه ملی) و برخی رسانه ها آمده، مانند يك بيمار عادي در اتاق ٤٠٣ واقع در طبقه چهارم آن مرکز درمانی با حضور شبانه روزی نیروهای امنیتی بستری شد. پزشک معالج در نخستین معاینه متوجه فشار خون بالای ایشان و ناراحتی در ناحیه ریه ها به دلیل اثرات شیمیایی ناشی از دوران جنگ تحمیلی شد و در نتیجه انجام آزمایش های بیشتر برای آماده سازی عمل آنژیوگرافی در دستور کار قرار گرفت که در نهایت صبح روز پنجشنبه 18 آبان آژیوگرافی انجام و دادستانی نیز گزارش آن را از بیمارستان دریافت کرد.

 

در این وضعیت بغرنج، برخی سایت ها و خبرگزاری ها اقدام به دروغ پراکنی به نقل از منابع «نامشخص» درباره اتهامات تفهیم شده در زندان به آقای مهدی هاشمی و همچنین وضعیت بیماری او کردند که براساس قوانین قضایی و این سخن دادستان کل کشور مبنی بر اینکه "ما معذوریم از اینکه فردی که هنوز محاکمه نشده اتهاماتش را مطرح کنیم. اگر اعلام کنم فرد می تواند از من شکایت کند"، بنابراین حق شکایت از خبرگزاری فارس محفوظ است. آنچه بی عدالتی رویه این رسانه ها را مشخص می کند مقایسه روش اطلاع رسانی درباره آقای مهدی هاشمی با پرونده های اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، بیمه ایران و ... در استفاده از نام متهم و موارد اتهامی ثابت نشده است كه در عين حال حتي به فرض تفهيم اتهامات منتشر شده اين رويه براساس نص صريح آيين دادسري كيفري عمل مجرمانه و در حکم «افترا» است.

براساس توضيحاتي كه آقای مهدی هاشمی در ملاقات با آيت الله هاشمي رفسنجاني از روند بازجويي ها هنگام عیادت داده در هیچ کدام از جلسه بازجویی دوران بازداشت انفرادي ٤٣ روزه ادله اي دال بر انجام «جرم» ارايه نشده و محورهای بازجویی بيشتر براساس آنچه در رسانه هاي وابسته به جريان ها و اشخاص معلوم الحال منتشر شده پرسيده مي شود. به گفته آقای مهدی هاشمی هاشمی خطاب به پدر "تا زماني كه دليلي براي اتهامات ارايه نكنند ادامه بازجویی های بیهوده بوده و به طور طبیعی نمي توانم به آنها پاسخی ارايه دهم حتي اگر ادامه حضورم در انفرادي تا چند ماه ديگر هم به طول بینجامد."

 

همچنین انتشار خبر بیماری آقای مهدی هاشمی در برنامه خبري 20:30 (رسانه ملی) آن هم با کنایه، عناد و با هدف دروغ جلوه دادن بيماري ایشان، از مصادیق بارز نشر اکاذیب جهت تشويش اذهان عمومي از سیمای جمهوری اسلامی است که با هزینه بیت المال اداره می شود.

 

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تنویر افکار عمومی ملت شریف ایران که به خوبی با رویکرد رسانه های ملی و غیر ملیِ ارتزاق کننده از بیت المال آشنا هستند، سند بيماري ايشان، مراجعات وي به مراكز درماني ديگر پيش از بازداشت و همچنين نامه تشخیص صریح بیماری از سوی جناب آقای دکتر ناظری برای دادستانی درباره ضرورت عمل آنژيوگرافي و مراقب های ویژه در خارج از زندان را منتشر می کنند تا مورد قضاوت افكار عمومي قرار گيرد.

همه اينها درحالي است كه دو روز پس از انجام عمل آنژيوگرافي درحالي كه بيمار به دستور پزشك بايد حداقل تا روز شنبه بستري بود و آزمايش ها نشان مي داد وضعيت كليه هاي وي طبيعي نيست، اعلام شد که آزمایس سي تي اسكن داخلي باید انجام شود. پیش از انجام آزمایش به خانواده گفته شد تا به طبقه پايين و بخش سي تي اسكن بروند تا بیمار را با آسانسور به آن بخش منتقل کنند. با گذشت دقايقي از حضور خانواده در بخش سي تي اسكن، تاخير حضور آقای مهدی هاشمی سوال برانگيز شد كه پس از پرس و جو از كارمندان بیمارستان مشخص شد ايشان را در مسير انتقال از اتاق تا بخش سي تي اسكن در حالی که روی ویلچر نشسته بود به صورت مخفيانه و با آمبولانس ربوده و به زندان انتقال داده اند كه عملي عجيب، سوال برانگيز و تداعی کننده فيلم هاي اكشن و پلیسی است. ربودن و انتقال ایشان به زندان آن هم بدون هماهنگي با پزشكان و بيمارستان در حالي اتفاق افتاد كه در هر سه آزمايش انجام شده پس از آنژیوگرافی، وجود خون در ادرار بيشتر شده بود و ادامه درمان ها به دستور پزشك تا ظهر شنبه بايد ادامه پيدا مي كرد و آنگاه پزشک تصمیم می گرفت. علت و ضرورت این اقدام بی سابقه براي خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی غيرقابل درك است و بی صبرانه در انتظار توضيحات دادستاني درباره انجام آن هستيم.

 

در پایان یادآور می شود، شکایت از خبر پراکنی های برخی سایت ها و خبرگزاری ها به دلیل انتشار اخبار کذب مبني بر فشار به رییس قوه قضاییه برای توقف و اخلال در روند دادرسي، تفهیم چهار اتهام به آقای مهدی هاشمی -که صرفا بازپرس و دادستان می توانند از آن مطلع باشند، و همچنین آنچه در بخش خبری 20:30 سیمای جمهوری اسلامی پخش شد در راس برنامه های وکیل ایشان قرار گرفته است. بنابراين اقدامات قضايي لازم در اين ميان ضرورت پيدا كرده و به زودي اقدام خواهد شد.

 

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی از ملت آگاه ایران که طی مدت بستری آقای مهدی هاشمی در بیمارستان به صورت حضوری و تلفنی و همچنین رسانه های مستقل که با گزارش ها و اخبار خود پیگیر وضعیت ایشان بودند کمال تشکر و سپاسگزاری را دارند و اعلام می کنند که براساس تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی، تفاوتی میان فرزندان زندانی ایشان با سایر فرزندان وطن وجود ندارد.

 

سرافراز باشید

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا