محسنی اژه ای : ستار بهشتی مورد ضرب وجرح قرار گرفته که پزشکان اعلام کردند جرح منجر به مرگ در بدن وی وجود نداشته است. در معاینه اولیه چند کبودی در حال جذب بوده که می تواند مربوط به ۳ یا ۴ روز قبل از فوت باشد...

آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی

در نتیجه بررسیها مشخص شد قصوری در محل نگهداری، نحوه نگهداری، سرکشی به متهم ، نظارت مستقیم بر بازجویی و اظهار ناراحتی متهم مشخص شده که در جهت سهل انگاری فرمانده ناجا مسئول پلیس فتای تهران را به خاطرکوتاهی در نظارت برکنار کرد.

سخنگوی قوه قضائیه با تشریح آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی گفت: تاکنون از ۷ مامور نیروی انتظامی در این زمینه تحقیق و برای آنها قرار قانونی صادر شده است.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای در چهلمین نشست خود با خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه مرگ آقای ستار بهشتی تحقیقات جدی و جامعی آغاز شده که همچنان ادامه دارد. نتایجی که تا امروز به دست آمده است نتیجه بازجویی از متهمان، تحقیق از مطلعان ، اقدامات فنی ، بررسی سایت ها و همچنین افرادی که در زمان حیات آقای ستار بهشتی با وی در ارتباط بودند و بررسی ارتباطات ایمیلی و سایتی وی می باشد. پزشکان نیز در دو و سه نوبت بعد و قبل کالبدشکافی نتایج بررسی های خود را اعلام کرده اند.

 

سخنگوی قوه قضائیه افزود: پس از تحقیق از ماموران نیروی انتظامی ۷ نفر از آنها بازداشت شدند که دو یا سه نفر از آنها با قرار قانونی هم اکنون آزاد هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه بررسیها مشخص شد قصوری در محل نگهداری، نحوه نگهداری، سرکشی به متهم ، نظارت مستقیم بر بازجویی و اظهار ناراحتی متهم مشخص شده که در جهت سهل انگاری فرمانده ناجا مسئول پلیس فتای تهران را به خاطرکوتاهی در نظارت برکنار کرد.

 

محسنی اژه ای ادامه داد: ستار بهشتی مورد ضرب وجرح قرار گرفته که پزشکان اعلام کردند جرح منجر به مرگ در بدن وی وجود نداشته است. در معاینه اولیه چند کبودی در حال جذب بوده که می تواند مربوط به ۳ یا ۴ روز قبل از فوت باشد. این کبودی ها در کتف، ران، زانو و ساق پا دیده شده است. همچنین پزشکان در گزارش خود اعلام کردند در کالبدشکافی اولیه آثاری از شکستگی و خون مردگی در بدن دیده نشده است که نتیجه نهایی پس از آزمایشات بعدی و سم شناسی اعلام می شود.

 

دادستان کل کشور در ادامه افزود: ۲۴ آبان ماه جواب سم شناسی منفی اعلام شد تا اینکه ۳۰ آبان بعد از مشخص شدن نتیجه تحقیقات کمیسیون ۷ نفره پزشکان اعلام کردند در حال حاضر با توجه به بررسی های انجام شده تعیین علت اصلی مرگ از نظر پزشکی مقدور نبوده و محتمل ترین علت منجر به فوت می تواند پدیده شوک باشد.

 

سخنگوی قوه قضائیه به پدیده شوک اشاره کرد و گفت: پزشکان اعلام کردند این شوک می تواند روانی یا فیزیکی باشد که من از آنها پرسیدم اگر فیزیکی بوده آیا آثاری از خود به جا نگذاشته است که آنها اعلام کردند آثاری در این زمینه دیده نشده است.

 

وی سپس به فرضیه احتمال دست داشتن جریان ضد انقلاب در این ماجرا اشاره کرد و گفت: احتمال دیگری که در این پرونده وجوددارد نامه ای است که در جلسه قبل به ابهامات آن اشاره کردم که سایت کلمه آن را منتشر کرد. حال این احتمال وجود دارد که جریان ضد انقلاب قبل و یا بعد از بازداشت ستار بهشتی اقدامی انجام داده باشد که از مرگ و یا زنده بودن او استفاده کنند. ساعات مخابره خبر بعضی از ارتباطات در فضای مجازی نامه منتشر شده اینها از جمله قرائن این احتمال هستند.

 

به گزارش مهر،محسنی اژه ای با اشاره به ادامه تحقیقات قضایی در این پرونده خاطرنشان کرد: اگر قصوری در قضیه وجود داشته باشد با آن برخورد می کنیم. تاکنون ضرب و شتم و بددهانی مشخص شده است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا