سازمان وظیفه عمومی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: مطابق قانون وظیفه عمومی مشمولانی که به واسطه معافیت های کفالت، ایثارگران، مددجویان و موارد خاص (غیر از معافیت پزشکی) از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند صرفا در صورت گذراندن دوره آموزش نظامی می توانند کارت معافیت دریافت کنند.

لازم به ذکر است: درراستای مصوبه فوق، برای مشمولانی که از تاریخ دوازدهم آذرماه از خدمت معاف شده اند (غیر ازمعافیت پزشکی) و پرونده آنان در مرحله معرفی برای صدورکارت قرار گرفته، در صورت گذراندن دوره آموزش نظامی و دریافت گواهی مربوط، کارت معافیت صادر می شود.
 
گفتنی است، مشمولانی که حین تحصیل برای معافیت های مذکور اقدام نموده اند و از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند باید دوره آموزش نظامی را در فصل تابستان طی کنند.
 
همچنین آن دسته از مشمولانی که از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند و قبلا آموزش نظامی را در یکی از نیروهای مسلح گذرانده و یا دارای گواهی دوره آموزش تکمیلی بسیج می باشند نیازی به گذراندن مجدد دوره آموزشی نداشته و با ارائه اصل گواهی مذکوربه دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) می توانند درخواست معافیت از خدمت کنند.
 
سربازان وظیفه که درحین خدمت، برای معافیت از خدمت سربازی(به جز معافیت تحصیلی و پزشکی) اقدام نموده اند تنها پس ازگذراندن دوره آموزش نظامی از خدمت ترخیص می شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا