واحد مرکزی خبر -  گاردین نوشت تقریبا از هر پنج زن در انگلیس و ولز یک نفر قربانی خشونت و تجاوز جنسی می شود.

پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی در مقاله ای به قلم آلن تراویس نوشت: بر اساس مطالعات رسمی جدید، تقریبا از هر پنج زن در انگلیس و ولز یک زن گزارش کرده است از شانزده سالگی قربانی خشونت جنسی بوده است.

نتایج این مطالعات نشان می دهد سالانه در انگلیس چهارصد و هفتاد و سه هزار زن بزرگسال قربانی خشونت های جنسی می شوند. این آمار شامل رفتارهای خارج از نزاکت و برخوردهای ناخواسته نمی شود؛ در صورت محاسبه این نوع رفتارها، تعداد قربانیان تجاوز در انگلیس به بین شصت هزار تا نود و پنج هزار نفر افزایش خواهد یافت.

نخستین بررسی مشترک وزارت دادگستری، وزارت کشور و دفتر ملی آمار درباره خشونت جنسی در انگلیس و ولز نشان می دهد تنها بخش کوچکی از جرم های جنسی به محکومیت منجر می شود. آمار سه سال گذشته دادگاه انگلیس نشان می دهد به طور متوسط در هر سال پنج هزار و ششصد و بیست مجرم و مزاحم جنسی محکوم شده اند. از این تعداد فقط یک هزار و هفتاد مورد از این محکومیت ها مربوط به تجاوز جنسی است.

برآورد می شود سالانه چهارصد و هفتاد و سه هزار نفر در انگلیس قربانی جرائم جنسی اند که چهارصد هزار نفر آنها را زنان تشکیل می دهند. بر اساس بررسی های انجام شده، نود درصد قربانیان، فرد متجاوز را می شناختند.

آمار رسمی انگلیس نشان می دهد با وجود درصد بالای خشونت جنسی در این کشور، فقط شش درصد از قربانیان موضوع را به پلیس گزارش کرده اند.

به نوشته این روزنامه، دولت انگلیس برای مقابله با افزایش خشونت های جنسی مجازات های چنین جرائمی را سنگین تر کرده است. بنابراین در سال 2011 مدت محکومیت تجاوز جنسی به هشت سال و شش ماه افزایش یافت. این مدت محکومیت بیست ماه بیشتر از مدت محکومیت مجرمان جنسی در سال 2005 است. البته باید یادآوری کرد جرائم مربوط به تجاوز جنسی در انگلیس بسیار کمتر از دیگر جرائم به پلیس گزارش می شوند.

 با این وجود و با افزایش میزان محکومیت ها، فقط پانزده درصد زنان انگلیسی در سال 2011خشونت جنسی علیه خود را به پلیس گزارش کرده اند. مهمترین دلیل آنها برای گزارش نکردن این موارد از جرائم بی اعتمادی آنها به عملکرد موثر پلیس در این زمینه، مسائل خانوادگی و واکنش جامعه در برابر آنها بوده است.

البته بررسی های انجام شده در انگلیس نشان می دهد روند بررسی چنین جرائمی بسیار طولانی تر از دیگر انواع جرائم است. به طور میانگین ششصد و هفتاد و پنج روز طول می کشد تا یک پرونده مربوط به جرائم جنسی به طور کامل بررسی و رای آن صادر شود. این در حالی است که روند رسیدگی به جرائم مربوط به خشونت و ضرب و جرح در انگلیس به طور میانگین یکصد و شصت و دو روز و رسیدگی به دیگر پرونده های جنایی یکصد و پنجاه و چهار روز طول می کشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا