رئیس کل بیمه مرکزی ‌جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یک طرف بیش از 50 درصد تصادفات در کشور موتورسیکلت‌ها هستند و نقش مقصر را دارند، گفت:  در هر سه فقره تصادفات موتورسیکلت، بیش از  80 درصد منجر به قطع نخاع می شود که این امر یک فاجعه است

" سید محمد کریمی " چهارشنبه شب در همایش شورای هماهنگی بیمه‌های استان یزد در جمع شماری از مسئولان، روسای و نمایندگان شرکت های بیمه و پیشکسوتان این صنعت در استان یزد با بیان اینکه تصادف با موتورسیکلت در کشور بسیار بالاست و تعداد موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه هم زیاد است، افزود: براساس آمارهای موجود از هر چهار فقره تصادف درکشور، در سه فقره موتورسواران در یک سوی حادثه قرار دارند.

وی لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی، ضرورت افزایش فرهنگ بیمه ای و برخورد با موتورسواران متخلف را یادآور شد و گفت: تقاضای ما این است که پلیس براساس ماده 19 قانون بیمه شخص ثالث از تردد موتورسیکلت‌ها متخلف جلوگیری کند.

وی با بیان این که این اقدامات باید در راستای پیشگیری از بروز خسارات جبران ناپذیر برخی حوادث انجام پذیرد، افزود: از سوی دیگر مرتب به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که نکات ایمنی و تذکرات پلیس را رعایت سرنشینان موتورسیکلت از کلاه ایمنی  استفاده کنند و بیمه‌نامه نیز همراه داشته باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: متاسفانه در سطح جامعه شاهد بروز حوادثی هستیم که ناخواسته رخ می‌دهد؛ اما همین حوادث مشکلاتی را به بار می‌آورد که به هیچ شکلی توان جبران آن وجود ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی، گسترش فرهنگ استفاده از بیمه در بین مردم را ضروری دانست و با بیان اینکه صنعت بیمه طرح‌های خوبی را برای بیمه موتورسواران در نظر گرفته است از موتورسواران خواست برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار، موتورهای خود را بیمه کنند.

وی شرایط فراهم شده برای استفاده از بیمه و مزایای آن در کشور را خوب ارزیابی نمود و با اشاره به ضرورت افزایش فرهنگ بیمه‌ای در کشور بر لزوم همکاری بیشتر پلیس و صنعت بیمه تاکید کرد.

وی توسعه شبکه فروش بیمه را مورد تاکید قرار داد و آموزش‌ها در این زمینه را ضروری خواند و افزود: در زمینه آموزش اقداماتی انجام و قراردادی با مالزی منعقد شده تا بتوانیم دوره‌های آموزشی را پربارتر برگزارکنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در ادامه ضریب نفوذ بیمه را یک شاخص توسعه در کشورها برشمرد و گفت: این ضریب در ایران 8/1درصد و در جهان هفت درصد است و این آمار نشان می دهد که  70 تا 80 درصد بازار بیمه در کشور همچنان بکر و دست نخورده است.

کریمی با اشاره به نقش پوشش های بیمه ای در ایجاد آرامش و اطمینان در جامعه گفت:  صنعت بیمه یک صنعت صد در صد دولتی است که بدون این که یک ریال کمک از دولت بگیرد، میلیاردها تومان خسارت پرداخت می کند و افتخارات فراوانی را برای آرامش و اطمینان مردم فراهم می کند؛ لذا فعالان این عرصه باید قدر این موقعیت خدمت رسانی و اعتماد مردم را بدانند.

رییس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی در استان ها از جمله یزد و مزایای این شورا در جهت رفع مشکلات بیمه ای استان ها، خواستار انسجام و تعامل بیشتر شرکت های بیمه ای در استانها با این شورا و همچنین مسئولان استانی شد.

کریمی همچنین از شرکت های بیمه ای خواست در اجرای پرونده ها سرعت بخشند تا موجب رنجش خاطر خانواده های آسیب دیدگان و بیمه شدگان به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها نشود.

وی در خصوص بیمه های تکمیلی گفت: ضریب خسارت این نوع بیمه 155 درصد است؛یعنی 55 درصد بیش از آن چیزی است که بیمه های دریافت می کنند و این رقم با احتساب 20 درصدی هزینه های اداری و مالی به 175 درصد می رسد.

وی با بیان این 25 تا 50 درصد این خسارت متوجه بیمه مرکزی است، تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد به بهانه عدم صرفه ی اقتصادی این نوع خدمت که برای مردم فوق العاده دارای اهمیت است از میان برداشته و حذف شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا