پلیس آگاهی گیلان از وقوع یک جنایت فجیع و دلخراش و دستگیری قاتل در رشت خبر داد.

به گزارش پارس به نقل از فارس، جوان 20 ساله‌ای که به دلیل توهم ناشی از مصرف مواد مخدر مرد 36 ساله‌ای را مثله کرده بود توسط کارآگاهان آگاهی گیلان دستگیر شد.

کارآگاهان آگاهی استان به دنبال پیدایش مرد 36 ساله مثله شده در صندوق عقب یک دستگاه پراید واژگون شده در محور رشت‌ ـ کوچصفهان موفق به کشف راز این جنایت شدند.

کارآگاهان در بررسی شبانه‌ روزی خود در محل، سرنخی از راننده پراید به دست آوردند که بلافاصله پس از واژگونی از محل متواری شده بود.

گروه عملیاتی آگاهی استان که کاملاً اوضاع را زیر نظر داشتند متوجه شدند که این راننده قصد امحا و به آتش کشیدن خودرو به همراه جسد را دارد.

کارآگاهان با تجمیع دلایل موفق به شناسایی این راننده که جوانی 20 ساله به نام حسن با دارا بودن سابقه شرارت و درگیری، شدند و وی را در منزل پدری‌اش هنگامی که مشغول شستن لباس‌های خون‌آلود بود، دستگیر کردند.

این متهم که از اقدام ضربتی پلیس متعجب شده بود، چاره‌ای جز بیان حقایق نداشت و راز قتل صورت گرفته را افشا کرد.

متهم در بازجویی پلیس آگاهی گفت: به دلیل توهم ناشی از مواد مخدر با پدرم درگیر شدم و روستا را به قصد انجام سرقت به مقصد رشت ترک کردم و با یک راننده خودروی پراید در محل مخروبه‌ای درگیر شدم و پس از به قتل رساندنش با ضربات چاقو، خودرویش را سرقت کردم.

این جانی در ادامه اعتراف خود به پلیس افزود: پس از انتقال خودرو به همراه جسد به روستای محل سکونتم رفتم و جسد راننده را پس از مثله کردن در داخل کیسه‌ای ریختم و هنگامی که با خودرو قصد داشتم جسد را به محل متروکه‌ای برای آتش زدن انتقال دهم در هنگام حرکت، خودرو واژگون شد.

قاتل اضافه کرد: با واژگونی خودرو فرار کردم و پس از چند ساعت هنگامی که به همراه برادرم قصد به آتش کشیدن خودرو را داشتم با مشاهده ماموران منصرف شدم و به منزل بازگشتم که متعاقب آن، ماموران مرا در منزل پدری‌ام در حالی که قصد شستن لباس‌های خونی را داشتم دستگیر کردند.

این متهم به همراه برادرش با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و به اتهام قتل عمد راهی زندان شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا