رئیس پلیس ترافیک شهری اعلام کرد: 30 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی شهرها در ۹ ماه اول امسال مربوط به عابران پیاده است.
 رئیس پلیس ترافیک شهری اعلام کرد: 30 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی شهرها در ۹ ماه اول امسال مربوط به عابران پیاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ مهرایی، اعلام کرد: در ۹ ماهه امسال، هزار و 478 فقره تصادف منجر به فوت رخ داده که در پی آن هزار و 582 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه 620 فقره از این تعداد تصادفات، مربوط به عابران پیاده است، خاطرنشان کرد: طی این مدت، 630 نفر عابر پیاده جان خود را از دست دادند که 30 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی 9 ماهه امسال را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور، عدم توجه به جلو با 39 درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 18 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 10 درصد را از عوامل بروز تصادفات رانندگی طی این مدت برشمرد.

به گفته مهرایی، 25 درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده، از ساعت 16 تا 20 شب رخ داده که علت عمده آن ناشی از عدم توجه به جلو است.

وی از همه هموطنان درخواست کرد: به منظور گذر از عرض خیابان حتماً از محل‌های خط‌کشی ویژه گذرگاه‌های ایمن عابران شامل پل‌های هوایی و یا زیرگذرها استفاده کنند.

وی همچنین به همه رانندگان توصیه کرد: حین رانندگی در معابر شهری، ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی و عدم استفاده از تلفن همراه و توجه کامل به جلو و اطراف، با سرعت مطمئنه رانندگی و در تقاطع‌ها از تجاوز به سطح گذرگاه‌های عابران پیاده جداً خودداری کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا