یزدفردا:وکیل مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور گفت که موکلش با فرستادن نامه‌ای به رهبر انقلاب، رسیدگی مجدد به پرونده‌اش را درخواست کرده است.بولتن نیوز: نامه وزیر دادگستری به معاون حقوقی رئیس جمهور، عفو رهبری در مورد تعدادی از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، فیلتر شدن سایت تابناک و... از جمله اخبار و رویدادهای حوزه قضائی در این هفته بود.


به گزارش مهر، در هفته جاری در آستانه میلاد حضرت محمد(ص) رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات هزار و 298 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندانهای کشور در این مورد گفت: پرونده یکایک افرادی که مورد عفو رهبری قرار گرفتند، در کمیسیون عفو و بخشودگی مورد بررسی قرار گرفته است. افراد نامبرده در لیست به دو گروه زندانیان و غیرزندانیان تقسیم شده و برخی از محکومان دارای جزای نقدی یا مجازات شلاق که در زندان نبودند نیز برابر مفاد آیین‌نامه مورد عفو قرار گرفته‌اند.

مدیر مسئول روزنامه مغرب آزاد شد

همچنین در هفته جاری مدیرمسئول روزنامه مغرب از زندان اوین آزاد شد.

محمدمهدی امامی ناصری که 119 روز در زندان بود گفت: بنده به دلیل عارضه قلبی و خونریزی روده، 8 روز در بیمارستان بستری بودم، سپس با نظر دادستان تهران از زندان آزاد شدم.

مدیر مسئول روزنامه مغرب درباره اینکه اتهاماتش به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی بوده است، این موضوع تکذیب کرد. در حالی که سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با رسانه‌های گروهی در این‌باره گفته بود که مدیر مسئول روزنامه‌ مغرب به اتهامی به‌ جز اتهام مطبوعاتی، تحت تعقیب قرار گرفته است.

تابناک فیلتر شد

دفتر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کمیته فیلترینگ) اعلام کرد که فیلترینگ سایت تحلیلی خبری تابناک توسط این کارگروه صورت نگرفته است و فیلتر شدن این پایگاه خبری - تحلیلی راسا از سوی دادستانی تهران صورت گرفته است.

جوانفکر به رهبری نامه نوشت

وکیل مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور گفت که موکلش با فرستادن نامه‌ای به رهبر انقلاب، رسیدگی مجدد به پرونده‌اش را درخواست کرده است.

قهرمان شجاعی گفت: موکلم طبق قانون از مرخصی استفاده کرده که استفاده از مرخصی نیز به خاطر بیماری او بوده است. آقای جوانفکر در زندان اوین پیگیر وضعیت جسمانی و بیماری خود است.

چه معنا دارد یک قاضی معزول در راس سازمانی بسیار گسترده قرار بگیرد

رئیس دیوان عدالت اداری در واکنش به انتصاب دوباره مرتضوی گفت: اگر در جامعه‌ای عالی‌ترین مسئول اجرایی کشور، رای قضائی را که در چارچوب قانون صادر و ابلاغ شده است، به سخره گرفته، مورد بی اعتنایی قرار دهد و قانون را دور بزند، دیگر از بدنه آن مجموعه و عموم مردم چگونه می‌توان انتظار داشت که در برابر رای قاضی تمکین کنند.

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری گفت: این چه معنا دارد که یک قاضی معزول را در راس سازمانی بسیار گسترده قرار دهند.

نقل و انتقال خودرو بدون تنظیم سند رسمی اعتبار ندارد

سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری در نامه‌ای به معاون حقوقی رئیس‌جمهور و در پاسخ به نامه هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص اعلام مغایرت عبارت صدور سند مالکیت با ماده (29) قانون آورده است: با توجه به این‌که عبارت صدر ماده (29) قانون یاد شده صراحت دارد، اولا نقل و انتقال خودرو باید به موجب سند رسمی انجام شود که مفهوم مخالفش این است بدون تنظیم سند رسمی نقل و انتقال خودرو اعتبار قانونی ندارد، ثانیا از عبارت سطر دوم ماده مذکور صریحا مشخص است که این نقل و انتقال باید در دفاتر اسناد رسمی صورت پذیرد. با توجه به مراتب فوق و روشنی موضوع در مفاد ماده (29) مزبور و مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی درباره بررسی و تصویب این ماده که نظر متقن به وضوح درباره موضوع اعلام شده، در مجموع ایراد کمیسیون تطبیق مجلس وارد است و عبارت "صدور سند مالکیت" از بند (ب) ماده (1)آیین‌نامه اجرایی ماده (29) قانون مذکور باید حذف شود.

لایحه حمایت از خانواده بزودی در جلسه علنی مجلس مطرح می‌شود

عبدالعلی میرکوهی معاون وزیر دادگستری گفت: برای سومین مرتبه لایحه حمایت از خانواده با حضور عضوی از شورای نگهبان در کمیسیون قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و ایراد جزیی که مورد نظر شورای نگهبان بود، برطرف شد و بزودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

آخرین جزئیات پرونده فساد 3 هزار میلیاردی

ناصر سراج قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب گفت: هنوز آرای صادره از سوی دادگاه در دیوان عالی کشور تایید نشده و پرونده فساد 3 هزار میلیاردی به دادگاه بازنگشته است. به محض اینکه پرونده از دیوان عالی کشور بازگردد به طور قطع به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا