یزدفردا:پلیس تهران از مردم خواست تا زن سارق عابر بانکی را که تصویر آن منتشر شده است، در این استان شناسایی کنند.

به گزارش  مرکز اطلاع‏رسانی پلیس تهران، از مردم خواسته شده است تا زنی را که با سوء استفاده از عدم آشنایی برخی از شهروندان در نحوه کار با دستگاه خودپرداز، با این شگرد که «برای برداشت از دستگاه ATM اجازه دهید به شما کمک کنم»، اقدام به سرقت کارت عابر بانک طعمه‏های خود کرده و مبالغ هنگفتی به جیب زده است را شناسایی کنند.

اواسط دی ماه سال‏جاری، پرونده‏ای تحت عنوان برداشت غیر مجاز از حساب عابر بانک یکی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت ارجاع شد و در دستور کار قرار گرفت.

تحقیقات مأموران حکایت از آن داشت که از حساب بانکی شاکی که «آمنه» نام دارد، توسط خانمی با این شگرد که «برای برداشت از دستگاه ATM اجازه دهید به شما کمک کنم»، پس از اینکه کارت وی به سرقت رفته، مبالغی برداشت شده است.

در این نوع سرقت، فرد کلاه‏بردار پس از لحظاتی به صاحب کارت اعلام می‏کند که به علت نقص فنی دستگاه، کارت به وسیله دستگاه ضبط شده و برای دریافت کارت فردا با در دست داشتن مدارک به بانک مراجعه کند و کارت خود را تحویل بگیرد.

در مراجعه شاکی به بانک متوجه می‏شود که کارت نه تنها ضبط نشده بلکه به وسیله آن فرد (زن کلاه‏بردار) به سرقت رفته و در ادامه مبالغی از حساب وی برداشت شده است.

با تجمیع اطلاعات به دست آمده، تصایر متهم از یکی از شعبات بانک در تهران اخذ و پس از صدور دستور انتشار تصویر متهم از سوی دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 31 تهران، به همین منظور تصاویر فرد برداشت کننده به رؤیت شهروندان تهرانی می‏رسد.

در صورتی که هموطنان از نام‏برده یا مخفی‏گاه وی اطلاعاتی در اختیار دارند، مراتب را به شماره 81244663 اداره مبارزه با جرائم رایانه‏ای پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اطلاع دهند یا به خیابان شریعتی- بالاتر از مطهری- خیابان سروش- پلیس فتای پایتخت مراجعه کنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا