رئیس پلیس فتا همدان با اشاره به دستگیری یک متصدی کافی نت متخلف در این استان گفت: متهم در خصوص نحوه ارتکاب جرم خود بیان داشته است که ضمن ذخیره اطلاعات بانکی مشتریان در سیستم خود، از آنها برداشت می کرده است.
 سرهنگ"وطنی" رئیس پلیس فتا استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : پیرو شکایت فردی مبنی بر اینکه از حساب وی برداشت غیرمجاز شده است، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی های مقدماتی مشخص شد، کلیه برداشت ها صرف خرید اینترنتی کارت شارژ تلفن و از طریق کافی نتی در سطح شهر صورت گرفته که با اقدامات فنی یکی از افرادی که از کارت شارژها استفاده می کرد شناسایی و به این پلیس احضار شد.
سرهنگ وطنی افزود: بنابر اظهارات فرد احضار شده ، وی سیم کارت ها را از یکی از دوستانش دریافت کرده ، لذا طی تحقیقات بعدی متهم اصلی که صاحب کافی نتی در شهرستان نهاوند می باشد شناسایی و دستگیر شد.
وی ادامه داد: متهم پس از رویارویی با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و اظهار داشت زمانیکه مشتریان جهت انجام امور خود به کافی نت مراجعه می کردند شماره حساب و رمز اینترنتی آنان را ذخیره می کرده و در فرصت مناسب از آنها برداشت می کرده است.
سرهنگ وطنی یادآور شد: با توجه به اعترافات متهم مبنی بر ذخیره اطلاعات مشتریان و بررسی سیستم های رایانه ای محل کار وی ، شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
رییس پلیس فتا استان همدان در پایان هشدار داد: به هیچ عنوان رمزهای بانکی را در اختیار دیگران قرار نداده و به طور متوالی آنها را تغییر دهید و از گذاشتن رمزهای از پیش گزیده و تکراری مانند شماره شناسنامه و تاریخ تولد که به راحتی در دسترس می باشد جداً خودداری کنید .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا