کافی نت دار دامغانی بدلیل عدم رعایت نکات امنیتی ، عامل سرقت از حساب را نتوانست شناسایی کند و خود به عنوان جرم تحویل مراجع قضایی شد.
 سرگرد "میراحمدی" رئیس پلیس فتا استان سمنان در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : پیرو شکایت خانمی مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی وی، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد، کلیه برداشت ها از طریق سیستم های کافی نتی در شهر دامغان صورت گرفته که نهایتاً متصدی کافی نت به این پلیس احضار شد.
سرگرد میراحمدی افزود: پیرو بازجویی های صورت گرفته محرز شد که متصدی مربوطه قادر به معرفی فرد یا افراد برداشت کننده نمی باشد و برابر آیین نامه ابلاغی ، دفاتر خدمات اینترنتی می بایست نسبت به دفتر ثبت اطلاعات مراجعین و نصب دوربین مدار بسته اقدام کرده باشند که این مرکز تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است، لذا به نوعی  عدم رعایت نکات امنیتی ابلاغیه آیین نامه ی دفاتر خدمات اینترنتی جرم محسوب می شود و نهایتاً پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد و همچنین در خصوص پلمپ و خودداری از ادامه فعالیت واحد صنفی موصوف نیز اقدام مقتضی بعمل آمد.
رییس پلیس فتا استان سمنان در پایان به مدیران و متصدیان مراکز خدمات رایانه و اینترنتی هشدار داد: با توجه به ابلاغ آیین نامه دفاتر خدمات اینترنتی از سوی پلیس فتا ، در صورتیکه جرمی از سوی این مراکز رخ دهد و امکان شناسایی متهمان ممکن نباشد مسئولان آن  واحد صنفی به عنوان مجرم شناسایی می شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا