یزدفردا:رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی از دستگیری مزاحم اینترنتی که قصد گمراه کردن پلیس را داشت خبر داد.
ب
سرهنگ"قاسملو" رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد :پیرو شکایت خانمی مبنی براینکه فردی با ارسال پیامهای توهین آمیز و ایجاد صفحات جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی موجب آزار و اذیت وی شده است، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.
سرهنگ قاسملو افزود: طی استعلامات صورت گرفته شماره تماسی که از آن پیامها ارسال شده شناسایی و صاحب خط تلفن که مسئول یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی بود به این پلیس احضار شد.
این مقام مسئول ادامه داد: نامبرده در اظهاراتش بیان کرد مدتی پیش سیم کارت وی به سرقت رفته و از طرفی فرد احضار شده اطلاعاتی را در خصوص فرد سومی در اختیار پلیس قرار داد.
این مقام انتظامی گفت: لذا وی عنوان کرد این شخص بعلت مشکلات خانوادگی که با همسرش بر سر روابط با شاکیه دارد دست به این کار زده و احتمالاً قصد آزار وی را داشته، بنابر اظهارات مسئول این شرکت، نامبردگان به این پلیس احضار و اعلام کردند اتهامات وارده را قبول نمی کنند و طی تحقیقات اظهارات این دو نفر بررسی و صحت آن به این پلیس اثبات شد .
سرهنگ قاسملو تصریح کرد: نهایتاً پس از تحقیقات تخصصی و فنی برای کارشناسان محرز شد که مسئول شرکت خدمات رایانه ای در مورد سرقت سیم کارت حقایق را عنوان نکرده ، بنابر این وی مجددا به این یگان احضار و پس از مواجه با ادله و مستندات به جرم خود اعتراف و اظهار داشت به علت علاقه به شاکیه و شنیدن جواب رد وی، اقدام به این کار کردم و زوجی را که در ابتدا به عنوان متهم معرفی کردم، چون خط اینترنت آنها را من فعال کرده و از ارتباطات فامیلی آنها با شاکیه اطلاع داشتم و سعی در متهم جلوه دادن آنها را داشتم.
رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت و آزارافراد در محیط مجازی می کنند هشدار داد و اعلام کرد: بر اساس قانون جرایم رایانه ای هر کس در فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا