کلاهبردارانی که ضمن فریب تلفنی با شگرد بردن جایزه ،دست به سرقت از طعمه های خود می زدند ، با انجام یک سری تحقیقات و بررسی های صورت گرفته توسط پلیس فتا مازندران شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ "رستمی" رئیس پلیس فتا مازندران در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : پیرو شکایت یکی از شهروندان شهرستان فریدون کنار مبنی بر کلاهبرداری و سرقت اینترنتی ، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.
رییس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: بنابر اظهارات مالباخته ،فردی ناشناس با شماره پدرش تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده جایزه شده اید و برای تبادل مبلغ جایزه می بایست به دستگاه عابر بانک مراجعه و بر طبق دستورالعمل اجرایی وی عملیات بانکی را انجام دهید .
شاکی در اظهاراتش ادامه داد : من ضمن انجام این کار، با طمع دریافت مبلغ جایزه ،در دام کلاهبرداران افتادم و متاسفانه پس از چند روز متوجه شدم  که از حسابم ، مبلغ قابل توجهی برداشت شده است .
سرهنگ رستمی افزود: طی بررسی های اولیه مشخص شد که مبالغ برداشتی به حساب فردی ساکن کرج واریز شده و ماموران با اخذ نیابت قضایی به محل سکونت این فرد مراجعه کردند.
این مقام مسوول ادامه داد:  در تحقیقات صورت گرفته متهم اقرار کرد از موضوع سرقت اطلاعی ندارد ولیکن حدود 2 سال گذشته پسر عمویش که به علت اتهام به قتل در بازداشت می باشد از وی تقاضا کرده بود که پول و شارژ تلفن برای او تهیه کند .
وی در ادامه سخنانش افزود : بعد از انجام این کار پسر عمویم  از طریق حساب های مختلف به حساب من پول واریز می کرد و من هم این مبالغ را در اختیار برادرش می گذاشتم.
رئیس پلیس فتا مازندران تصریح کرد: در ادامه تحقیقات و بررسی صحت ادعای فرد مزبور هر دو متهم شناسایی شدند و پس از مواجه با ادله و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
سرهنگ رستمی در ادامه با اشاره به شناسایی تعدادی شماره حساب از افراد مختلف در سراسر کشور ، خبر داد : تحقیقات در خصوص شناسایی سایر بزه دیدگان کماکان ادامه دارد.
رییس پلیس فتا مازندران در ادامه به شهروندان هشدار داد: در حال حاضر تماس و پیامک‌های شما برنده شده‌اید بسیار زیاد شده اما مردم باید دقت نظر و توجه کافی داشته باشند و فریب این تماس‌ها را نخورند و به پیامک و تماس‌هایی که احتمال کلاهبرداری در آنها وجود دارند پاسخ ندهند .
وی در خاتمه تصریح کرد : هیچ شرکت و اداره‌ای به صورتی‌که خواستار مراجعه فرد به عابر بانک و قرار دادن اطلاعات رمز و گذر واژه خود به آنها باشد به افراد جایزه نمی‌دهد، اما طمع افراد سبب می‌شود تا آنها برای سودجویی به این روش اقدام کنند و در آخر متضرر شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا