رییس پلیس فتا ایلام از دستگیری سارق هویت افراد در شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: متهم پس از جلب اعتماد کاربران اطلاعات آنها را کسب و اقدام به انتشار آنها می کرده است.

 سرهنگ "قبادزاده" رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد : پیرو شکایت خانمی مبنی بر هتک حرمت وی در اینترنت، ماموران تحقیقات خود را جهت شناسایی متهم آغاز کردند.
رییس پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: بنابر اظهارات شاکیه ، فردی با ایجاد صفحه ای جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و درج مطالبی کذب علیه او موجب هتک حرمت وی شده است، که پس از بررسی صفحه مذکور و تحقیقات فنی و تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد.
این مقام انتظامی افزود: پس از بازبینی سیستم متهم و صفحات ایجاد شده توسط وی مشخص شد که وی با گشت زنی در شبکه های اجتماعی ، طعمه های خود را که اکثراً دختران جوان بودند و اطلاعات و عکس های خود را به اشتراک گذاشته بودند پیدا کرده و با نام و عکس های جعلی با آنها رابطه دوستی برقرار و پس از جلب اعتماد ، اطلاعات خصوصی آنها را دریافت و از آنها سوءاستفاده می کرده است.
وی تصریح کرد: متهم پس از رویت مستندات موجود به جرم خود اعتراف و تحویل مراجع قضایی شد.
سرهنگ قبادزاده به کاربران در فضای مجازی هشدار داد: به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و عکس و فیلم های خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذاشته و نسبت به تنظیم محرمانگی اطلاعات خود هوشیار باشید و توجه داشته باشید که افراد در فضای مجازی به راحتی می توانند تغییر هویت دهند، لذا به راحتی به دیگران اعتماد نکرده و اطلاعات خصوصی خود را در اختیارشان نگذارید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا