فرماندار تفت در ستاد تسهیلات سفر های نوروزی استان یزد خلاصه گزارش آماری را از وضعیت حضور و اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "ابوالقاسم دهقان" در این نشست با اشاره به این که اسکان در هتل ها و مراکز اقامتی شهرستان نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد رشد داشته است گفت: در تعطیلات نوروز امسال، 128 کلاس از 22 مدرسه در شهرستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی بود که بیش از 850 خانوار با جمعیتی بالغ بر 5200 هزار نفر در این مدت در مدارس شهرستان پذیرش شدند که نسبت به مدت مشابه حدود 25 درصد رشد داشته است. وی علت اصلی این رشد را پذیرش سرریز مسافران مرکز استان، به دلیل بعد مسافت کم با شهرستان تفت ارزیابی کرد.

فرماندار تفت با بیان این که در 13 فروردین سال گذشته، بالغ بر 40 هزار خودرو از محور های مواصلاتی شهرستان عبور کرده اند ادامه داد: بر اساس ارزیابی های اولیه امسال با رشد تعداد خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی شهرستان تفت تا مرز 50 هزار خودرو مواجه بوده ایم.

 وی افزود: در این روز بیش از 20 گشت نامحسوس در جاده های شهرستان بر رعایت دقیق نکات ایمنی و اجرای قوانین توسط رانندگان و کنترل ترافیک نظارت داشتند. 

 دهقان با اشاره به این که همه ساله تفرجگاه دره گاهان از اقبال بسیار بالایی در روز طبیعت بر خوردار است اظهار داشت: با هماهنگی شورای ترافیک شهرستان و برای ایمنی بیشتر تغییراتی در مسیرهای ورودی و خروجی دره گاهان ایجاد شد که تاثیرات مطلوبی در روان سازی ترافیک در این منطقه داشته است.

وی با اشاره به اقدامات مناسب صورت گرفته در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان، برخی از مصوبات این ستاد را یادآور شد و گفت: اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان تفت با سرکشی از پارکها و تفرجگاهها و مراکز اقامتی، تدابیر لازم را برای رفع نواقص و کاستی های موجود اندیشیدند.

فرماندار تفت گفت: بر اساس برآوردهای اولیه مجموعا در کل ایام نوروز بیش از یک و نیم میلیون مسافر یا از جاده های مواصلاتی شهرستان عبور و یا در این شهرستان اقامت داشته اند. وی ادامه داد: از این تعداد بیش از 488 هزار نفر از محور مواصلاتی شیراز به یزد  و حدود 585 هزار نفر از  محور یزد به شیراز به شهرستان تفت وارد شده اند.

وی با قدردانی از خدمات ارزنده پرسنل خدوم نیروی انتظامی و پلیس راه اظهار داشت: براساس آمار پلیس راه تفت، امسال در ایام نوروز 7 تصادف جرحی با 7 مجروح و یک تصادف خسارتی رخ داده و خوشبختانه فوتی گزارش نشده است. همچنین در حوزه درون شهری در کل ایام نوروز 2 تصادف جرحی و 2 تصادف خسارتی رخ داده است.دهقان افزود: این در حالی است که در سال قبل 10 تصادف جرحی با 11 مجروح و 7 تصادف خسارتی و یک مورد فوت مواجه بوده ایم. 

فرماندار تفت در پایان از خدمات و تلاشهای نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و درمان، هلال احمر، شهرداری، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش شهرستان صمیمانه قدردانی کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا