سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا:
سازمان ها ، نهادهای دولتی و خانواده ها باید به فعالیت های اینترنتی جوانان جهت بدهند
سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا ضمن ارایه توصیه هایی در خصوص نظارت والدین بر فعالیت های اینترنتی فرزندانشان ، تصریح کرد : نهادها و سازمان هاى متولى فرهنگ که حافظ هنجارها و ارزش هاى مورد قبول جامعه اند،باید ضمن برنامه ریزى مناسب به فعالیت هاى اینترنتى جوانان جهت بدهند.
سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا ضمن حضور در غرفه پلیس فتا واقع در سومین جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش از استقبال پر شور دانش آموزان و مسوولان آموزش و پرورش از این غرفه خبر داد و گفت : کارشناسان پلیس فتا ضمن حضور در غرفه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با شعار "پلیس فتا سایه سار امنیت در فضای مجازی "، پاسخگوی سوالات شهروندان در خصوص فضای سایبری هستند .
وی ادامه داد : در این خصوص سی دی و بروشور های آموزشی در بین بازدید کنندگان از این غرفه ، باهدف اطلاع رسانی و آگاه سازی کاربران از خطرات احتمالی موجود در فضای اینترنت توزیع می شود .
سرهنگ نیک نفس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه اینترنت براى افزایش آگاهى ها و توانمندى کشور و جامعه مفید است ،اظهار داشت : بدیهى است اینترنت با همه فوایدى که دارد، مى تواند تهدیدى جدى نیز باشد که با اطلاع رسانی به موقع و آگاه سازی کاربران می توان فرصت سوء استفاده را از افراد سود جو گرفت .
سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا ضمن اشاره به اینکه اکثر کاربران اینترنت نوجوانان و جوانان هستند در خصوص نظارت والدین بر فعالیت های اینترنتی فرزندانشان توصیه هایی را به شرح ذیل بیان داشت :
- براى جلوگیرى از اعتیاد اینترنتى لازم است والدین بررفتار اینترنتى فرزندان شان کنترل و نظارت منطقى داشته باشند؛ نه به گونه اى که به طور کلى مانع آنها شوند و نه به شکلى که آنان را کاملا رها و آزاد بگذارند که در هر دو صورت فرزندان مورد تهدید خواهند بود،که در این رابطه خانواده ها می توانند از نرم افزارهای نظارت والدین بر فضای مجازی استفاده کنند .
-والدین باید آگاهى هاى خودشان را در خصوص اینترنت و فواید و زیان هاى آن افزایش دهند تا بتوانند فرزندان شان را به درستى راهنمایى کنند.
کودکان و نوجوانان به لحاظ صداقت احتمال دارد، اطلاعات شخصى و خانوادگى خود را در محیط نا امن اینترنت در اختیار دیگران قرار دهند، بنابراین والدین باید فرزندان خود را زیر نظر داشته باشند و آنان را تشویق کنند که از ارائه ى اطلاعات شخصى در محیط اینترنت خوددارى کنند .
- والدین به فرزندان بفهمانند که اطلاعات موجود در اینترنت ممکن است تقلبى هم باشد.



- خانواده ها با هشدارهاى به موقع مراقب فرزندان باشند و به آنان اجازه ندهند به تنهایى با اشخاصى که در فضاى مجازى آشنا شده اند، ملاقات کنند.
- کاربران براى استفاده ازاینترنت حتما از قبل هدف خود را تعیین کنند و دلیل قانع کننده اى براى ورود داشته باشند.
این مقام مسوول در خاتمه عنوان کرد : نهادها و سازمان هاى متولى فرهنگ که حافظ هنجارها و ارزش هاى مورد قبول جامعه اند،باید ضمن برنامه ریزى مناسب به فعالیت هاى اینترنتى جوانان جهت بدهند و در مدارس و جوامع دانشجویی نیز مبتکران در فضای سایبری شناسایی شده و مورد تشویق قرار گیرند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا