یزدفردا :هفته‌ها پس از امتناع قبرستان‌های آمریکا برای پذیرش جسد بمب‌گذار «بوستون»، در نهایت جسد او به صورت مخفیانه در «گورستان برزخ» ایالت «ویرجینیا» دفن شد.


به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، «تیمور لنگ سارنایوف»، مظنون 26 ساله انفجار ماه گذشته در نزدیکی خط پایان «ماراتن» شهر «بوستون» در درگیری با مأموران پلیس آمریکا کشته شد.
والدین او از روسیه به آمریکا سفر کردند اما هیچ یک از قبرستان‌های آمریکا حاضر به پذیرش جسد او نشدند و در نهایت پس از تلاش‌های فراوان، جسد تیمور لنگ در «قبرستان برزخ» به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش قبرستان برزخ با کمتر از 50 قبر، نرده‌های چوبی به دور خود کشیده و در انتهای راهی شنی در حومه «ریچموند»، مرکز ایالت ویرجینیا پنهان شده است.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که هیچ سنگی بر قبرهای این قبرستان قرار داده نشده است و دقیقاً مشخص نیست که قبر سارنایوف در کدام قسمت قبرستان قرار گرفته است.

حدود یک ماه پیش در نزدیکی خط پایان مسابقه ماراتن شهر بوستون، دو انفجار به وقوع پیوست که 3 نفر در آن کشته شدند و بیش از 200 نفر مجروح شدند که دست و پای بسیاری از آنها قطع شد.

چند روز بعد از آن حادثه، «تیمور لنگ سارنایوف» و برادر 19 ساله او به نام «جوهر سارنایوف» به عنوان مظنون حادثه شناخته شدند که تیمور لنگ در درگیری با پلیس کشته شد اما جوهر که به شدت زخمی شده بود، پس از چند روز که در بیمارستان بستری شده بود، به زندان منتقل شد.

به گزارش بی بی سی، پدر و مادر تیمور لنگ، از همان ابتدای انتشار خبر کشته شدن پسرشان اعلام کردند که برای آوردن جسد او از محل زندگی خود در «داغستان» روسیه راهی آمریکا می‌شوند اما این تصمیم آنها عملی نشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا